Samtalsljud dåliga från Heron

Discussion in 'Hero' started by ReadeR, Jun 24, 2010.

1. ReadeR

ReadeR Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

har tittat genom forumet men hittar inget klockrent på denna.

Har någon upplevt att mottagaren av ett voicesamtal upplever ljudet som 'burkigt' 'långt ifrån' 'tala genom en bit tyg'. Har inte upplevt problemet med luren tidigare men efter att den senaste uppdateringen (4 meggaren) installerades (om det nu har ngt samband) så verkar detta vara mer regel än undantag....

Några idéer?

//M

2. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har det problemet då jag pratar i bilens handsfree emellanåt, men inte alltid av någon outgrundlig anledning. Har alltid varit så med min Hero, både före och efter uppgraderingen. Min handsfree är förövrigt en Blaupunkt med svanhalsmick precis vid munnen, så man är allt annat än långt ifrån micken.

3. htcds

htcds Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har haft samma problem, trodde jag hade nått skräp/damm i micen. Men nu efter att jag lagt in vanillas nya rom är ljudet bra igen

4. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Inget problem här!

5. ReadeR

ReadeR Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok...får kanske avvakta 2.1an och se då....

6. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är nog bäst, det är även säkerligen HTC:s svar om du kontakar dom... Det var det svaret jag fick på ett ganska avancerat problem för ca 3månader sen ^^

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får ibland höra att det låter burkigt men det är inget som är unikt med Heron. Samma sak har hänt med samtliga telefoner jag haft på senare år och med olika headset. Heron har faktiskt skött sig bättre än tidigare telefoner och överlag måste jag säga att ljudet i Hjälten är bättre än de telefoner jag har haft tidigare.

Värst har en SE varit där ljudet ibland var så dåligt att det inte gick att höra vad den andra sa. Ljudet var klockrent i ena riktningen men ohörbart i andra vilket är lite konstigt eftersom vi båda hade samma telefonmodell och operatör. Enda sättet att fixa det var att lägga på och ringa upp igen.

8. Im4n00b

Im4n00b Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har stora problem när jag sätter på högtalare för då hör knappt personen i andra änden mig. de säger att det brusar och sprakar även jag bara låter telefonen ligga still och att jag är tyst samtidigt :(

sen så har min vanliga hörlur( den som man vanligtvis hör den andra personen i när man är i ett samtal ) börjat lägga av tycker jag :/ vet inte om jag inbillar mig men jag tyckte att den helt plötsligt blev sämre :(

Ska vänta till 2.1 sen lämnar jag in den för lagning :P

9. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan bara konfirmera att Heron låter verkligen skum. Jag gjorde upprigningstest mellan Heron och min hemtelefon åt båda hå¨llen och det låter verkligen skumt i hemtelefonen om jag går in i ett annat rum och bara låter heron ligga still.4 Än värre blir det om jag slår på högtalarfunktionen på bägge telefonerna...

Jag misstänker att det beror på den första OTA'n som kom förra fredagen...

10. Im4n00b

Im4n00b Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har då haft mina problem före ota:n... :( kan kolla lite senare om det har hänt nå när jag kommer hem men är inte hemma nu. :)