Problem: Samtalsloggen tom

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av ducce, 7 februari 2014.

1. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min samtalslogg är helt tom, och den är inte inställd på att dölja den. men om jag trycker på grön lur så kommer senast nummert upp, så det finnss där någonstans
    någon mer som upplevt detta eller har någon ide'?

/Robert

2. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ingen som har någon ide' om vad problemet kan vara eller förslag på lösning?

3. Helper

Helper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Du skriver att den inte är inställd på att dölja den men bara för att dubbelkolla - Tryck på menyknappen inne i "Telefon" > Välj visa samtalslogg.

I annat fall gör följande: Gå in på Inställningar > Appar > Bläddra åt höger till fliken "Alla" > Telefon > Rensa data.

4. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nä - hjälpte inte, fick bli en Återställning till standard data. Få se om det är någon app som spökar.

5. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Efter återställning till standard data fungerar det.
    Men - efter en synkning med mitt gogglekonto så slutar samtalsloggen att fungera igen!

6. Helper

Helper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kanske har något med filtreringsinställningarna att göra? Kolla följande:

Kontakter > Menyknapp (knappen med tre prickar) > Filtrera > Tryck på google kontot, bör finnas lite längre ned > Är allt bockat här? Om inte, bocka i allt och tryck på OK.

Fungerar det nu?

Edit: Gå in i Samtalsloggen > Menyknapp > Filtrera > Bocka i allt > OK.

7. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nope - provat med alla typer av inställningar, fungerar så länge jag inte importerat något från min Active. Så jag provade med en återställning och sedan importera data från min Active via PC companion Transfer, detta gick inte heller. Så det blev att ladda ned ny programvara efter samtal med Sony support och installera den, och nu fungerade det att föra över allt med PC companion transfer. Och nu ser det ut som samtalsloggen fungerar.

Trodde jag ja - den fungerar lite som den vill, loggen finns där, ibland visar den inget, om jag filtrerar på obesvarade så visas dessa, om jag sedan går in och väljer alla, så visas fortfarande bara obesvarade, väljer jag obesvarade och utgående så visas dessa också numera, med den vägrar visa inkommande samtal!

Har läst en del på sonys forum också och det verkar vara en del andra som har samma problem, men har inte hittat någon lösning.

8. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Om du går in på inställningar>appar>alla så har du tre olika som kanske kan påverka.
    1. Senaste samtalen
    2. Telefon
    3. Telefon-/meddelandelagr.

Gå in på dessas tre och och rensa cache (där det går) och se så att rutan "visa meddelande" är markerad.
    På min är rutan markerad på samtliga tre men endast 2 & 3 kan man rensa cache på.

9. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

På min ät det bara 1 som är markerad, och det går inte att markera de andra, på 2 kan jag rensa data!
    Har åretställt den igen, och nu funkar det som det skall, utan att synka något, får prova att synka en del åt gången och se när det slutar fungera.

10. cjb

Mottagna gillanden:
    1.280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Kolla så att det inte bara är utgråat på 2 och 3 men markerat under, så är det på min.
    Är det kontakter eller appar du syncar när den försvinner?

11. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är kontakter och samtalsloggen, det hänger ihop.
    men nu har jag "gett upp" har fått över alla SMS och kontakter, och då följde samtalsloggen med också från den gamla, med jag gick in och rensade data som cbj föreslog och nu verkar det som att det fungerar, något skit följer med från gamla telefonen! Stängt av synkning med gogglekonto också, skall jag bara se till att få in alla appar igen och se om det går att föra över inställningarna utan att sabba något.

Det "intressanta" är att det står inget om att samtalsloggen är tom, men det visas inget, men när jag rensar all data så står det att samtalsloggen är tom!

12. cjb

Mottagna gillanden:
    1.280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Hoppas det håller nu, men om det inte gör det så finns det ju en sak till att prova.
    Ta en backup på kontakterna med annat program t.ex. pc-companion, få igång loggen och lägg in kontakterna från andra programmet och ta bort dom från google kontot.
    Nu synkar du över mobilens kontakter till google så får du förhoppningsvis en ren version där.
    Alternativet är att lägga in alla kontakter manuellt och rensa google, men har man många är det en pina.

Om det funkar efter synk med google och rensat data kan du även ändra synkprioriteringen vid första synkningen till att pucha mobilens information att skriva över det som finns på google, kommer inte ihåg om man ändrar detta på googlekontot eller i mobilen.

ducce gillar detta.
  13. dante007

dante007 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem. Löste det med att exportera samtalsloggen med ett backup-program, rensade sedan loggen på telefonen, och importerade sedan tillbaka loggen från backup-programmet.