Samtalsproblem? (Telenor)

Diskussion i 'Google Pixel 6a' startad av Lehning, 6 feb 2023.

  1. Lehning

    Lehning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    74
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Hej. Kollar man forumen för Pixel 7/7pro så är det fortfarande väldigt stora problem vad gäller samtal/data mm. Dvs samtal som bryts, man kan ej ringa ut, ej ta emot samtal, surf försvinner mm med diverse olika operatörer….verkar vara värst med Telenor (som jag har)

    är det någon här som märkt att det även påverkar Pixel 6a??
     
  2. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Inga problem med samtal på den 6a jag hade. Inte 6 pro heller. Körde Comviq.
     
    Lehning gillar detta.
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    916

    MINA ENHETER

    Har heller inga problem varken med samtal eller data pixel 7pro har Tele2 /Fello
     
    Lehning gillar detta.
  4. Bill Lumbergh

    Bill Lumbergh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2020
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    50
    Inga som helst problem med min, 6a med Fello. Hade aldrig några problem med min 4a heller.

    Inte för att mästra, men tror 99.9% av problemen består av felinställningar/felhandhavande/telebolaget och inte nåt problem med själva luren.
     
    Lehning och katho gillar detta.
  5. bonehead

    bonehead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Inga problem med min 6a. Har Hallon.
     
    Lehning gillar detta.
  6. Bastion

    Bastion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2020
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    16
    Har inte märkt av några problem med samtal med Vimla än. Fick ändra APN manuellt för att ordna MMS och surf.

    Det enda jag märkt av är att det står "Skickar ..." i upp till 30 sekunder när jag skickar SMS i Google Messages. Har bara gjort ett test hittills och då kom SMS:et fram efter nån sekund.
     
    Lehning gillar detta.
  7. Bastion

    Bastion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2020
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    16
    Fortfarande inte märkt av några samtalsproblem eller att nån har klagat. Minns att jag blev väldigt positivt överraskad över hur tydligt ljudet lät första gången jag ringde i november. Dels är väl "hörlurssnäckan" bra, men även högre bitrate via 4G (VoLTE). För de som får samtalsproblem verkar det hända ganska prick 15 min in i samtalet.

    Har testat lite mer med SMS också. Meddelandena dyker fram så snabbt det går -- efter ett par sekunder dvs. För mig står det dock som sagt "Skickar ..." i en halvminut. Samtidigt finns en risk att mottagaren får dubbla SMS från mig. Bockar jag däremot ur 4G-samtal så markeras meddelandet som skickat direkt och de dubbla SMS:en uteblir också. Får se om det ändras när/om trögvimla ger officiellt 4G-stöd även till Pixel 6a. :D

    Kanske ganska känt vid det här laget, men tänkte att det kunde vara värt att nämna. :)
     
    Lehning gillar detta.
  8. penguin_friend

    penguin_friend Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    pixel 6a
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Jo jag har ett otrevligt fel med Pixel 6A. Det händer bara på långa utgående samtal. Samtalen bryts efter 29 min 49-50 sekunder. Det har inte skett bara en gång utan ett tiotal gånger under 2023. Jag har alltså Telenor abonnemang, som ät aktiverat med e-sim. Telenor support fungerar inte så problemet finns kvar. Tack och lov så har jag inte långa samtal så ofta.
     
  9. Supak

    Supak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2019
    Inlägg:
    399
    Mottagna gillanden:
    256
    Är detta fortfarande ett problem för någon som har Pixel 7 pro med Telenor?
     
  10. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Jag har exakt det här problemet. 29min 50sek.