Samtliga LG 2X är defekta

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 11 okt 2011.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Den här killen satte huvudet på spiken vad jag tänkt :

xda-developers - View Single Post - Gingerbread Updates

Eller finns det helt fungerande exemplar som kan rulla 1000-tals timmar utan omstart...
    Jag tror inte det, för samma människor som använder "alternativa rom:ar" byter ju mellan dessa, speciellt CM.

2. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja det kan nog stämma.

Men vad kan vi göra åt saken? Jag skulle gärna returnera den och få pengarna tillbaka. Men det är så mycket strul, lämna in den 3 ggr etc. Så det är inte värt för mig att tjafsa med butiken/reparatörerna.

Får bita i det sura äpplet och acceptera att jag betalat 5k för en telefon som inte går att lita på

3. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Förstår inte riktigt. Killen som postade kommer inte få en fungerande telefon med 2.3 så jag vet inte riktigt vad han väntar på. Jag har läst om dina problem också Patrik och jag tror det är samma sak för dig.
    Det är möjligt att "alla" LG O2x är defekt men det är ändå stor skillnad mellan olika enheter då vissa telefoner visst kan fungera utan alla problem och med ett "avancerat" användande och vissa får problem bara de tittar på sin telefon.
    Sen, peka på den telefon som har NOLL fel? Det finns inte.
    Visst, det har vart fel på väldigt många LG O2x men det är nog ganska många som fungerar helt tillfredställande också.

4. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det kan nog ligga en hel del i det som beskriv i TS länk.

5. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min funkar bra, visst har jag haft att den har hängt sig ibland men kanske inte så konstigt då jag lirar avancerade 3D spel på den. Den är dessutom rootad och chainfire har ju en tendens att krascha telefon ibland.

Men det är små smällar man får ta om man har mycket installerat på den osv.

6. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag kollar dagligen på You tube och det både genom Wifi och 3g och har inga som helst problem med det. Kollar även på film genom Comviq film och har inte haft en enda hängning på grund av det.

7. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo jag använder min dagligen för youtube osv också, sällan den hänger sig som man läser om så många här har problem med.

Att samtliga 2x skulle vara defekta är bara bullcrap.

8. loose_cannon

loose_cannon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta tyckte jag var en mkt intressant iakttagelse... Undrar vaaaaad som kan ha bidragit till den STORA ökningen av reklamationer/reparationer???

ANOVO Nordic

9. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Detta verkar klockrent peka på felet på denna lur. Jag har för mig jag läste om någon som bytte lur med frugan och de "bytte problem".

Jag får främst problem med telefonen vid upptid 100+ h, och att jag lyssnar på musik via standardspelaren. Tidigare gjorde/förväntade jag mig mer av luren och använde den flitigt privat till allt. Nu kör jag den som firmalur med sync av mail och för samtal för att annars fungerar den helt enkelt aldrig. Fixarna som skickats ut har fått styr på att den failar när man släcker- tänder- skärmen och endel annat.

Jag håller med om att 2.3 förmodligen inte kommer rädda de telefoner som inte fungerar, men det är alltid "nästa vecka" som den ska komma så jag vill ju ivf försöka. Skickar man in 3ggr nu så kommer de säkert avfärda de tidigare när 2.3 är ute, det ska ju vara 3ggr för samma fel (även om de tillämpar 3ggr + koll att den inte är pajj). Och jag hoppas verkligen att uppdateringen fixar telefonen, jag skulle älska den utan de problem som finns och med lite bättre batteritid.

10. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kan in te mer än hålla med

11. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

men kan ni ha era igång utan omstart hur länge som helst? Min funkar också i princip helt felfritt, fram tills någonstans mellan 150-250 h, där jag får BSOD utan att jag gör något speciellt, bara för mycket upptid... Startar jag om den en gång i veckan minst så fungerar den utan problem. Men själva frågan som ställdes i början var ju ifall det finns någon som kan ha den igång i 1000-tals timmar utan problem. Så vad har ni för upptider? Startar ni om telefonerna ibland? Osv osv.

12. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Vem har mobilen igång 1000+h egentligen?
    En omstart tar knappt 1minut. Låter som vissa som skryter att dom inte startat om sin dator på skitlänge :)

13. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Min blir seg efter ca 100h, dock inget jag lider av att starta om den ibland. I övrigt fungerar min bra.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

14. bananapa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte, de som inte orkar starta om den rutinmässigt? Jag personligen bryr mig inte så jättemycket över att behöva starta om den, jag bara poängterade att det var vad trådskaparen skrev i första inlägget. Det är dock irriterande de gånger man glömmer starta om den, får BSOD och måste rycka batteriet.

Men det går ju inte jämföra med en dator, det är ju inte riktigt samma sak, mobilen har man ju alltid påslagen, alltid med sig... På den gamla goda tiden när man hade 3310 (3410 i mitt fall), då gick väl telefonerna att ha igång längre? Jag tror inte jag startade om min på flera månader...

15. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag startar om min varje morgon... och varje morgon funderar jag på att kasta den med all kraft i en sten istället...
    Detta är min tredje android-telefon och jag har lånat/haft andra och ingen har varit så här j*vla dålig.

16. bananapa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har inte funderat på att göra en inställning i Tasker så att mobilen startas om varje morgon innan du går upp? Läste om någon annan här på forumet som hade gjort så... Då slipper du ju bry dig om att du måste starta om den varje dag... såvidare du inte absolut måste ha pin-kod då...

17. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Jag har som mest haft 500 h och då startade jag om den för att jag behövde få wifin att fungera igen.
    Ingen BSOD eller omstart med senaste stock rom.

18. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag är inte kunnig på ämnet, men är inte hårdvaruproblem och upptid lite märkligt? Är det hårdvarufel på en dator och du upprepar samma sak flera ggr så får du samma resultat (krash).

Jag tycker det låter som mjukvarufel och minnesläckor. Alla rommar delar väl på BB, RIL och lite drivisar, allt är väl inte öppen kod och omskrivet. Men å andra sidan verkar det vara större problem när telefonen blir varm (sommar i en bil, eller i fickan).

19. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Har haft över 600 timmar utan minsta problem men kör iof inte stock,uppdaterade rommen därav omstart och den hinner sällan gå mer än några 100 timmar innan det är dags för nästa rom uppdatering.

Följefrågan blir då...Måste man byta rom för att få telefonen att fungera som den ska? Nej det tycker jag är helt åt skogen, men o andra sidan...Om du vet att du kan få 50 hk mer i din bil med mindre bränsleåtgång alldeles gratis, skulle du göra det då?

20. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Har trivts med min LG men när jag fick känna på hur skönt android systemet KUNDE vara så blev jag rätt less.. Kör förtillfället CM7 men de e ju drygt att gå o vänta på hundratals nightlys som fortfarande inte fungerar till mer än 95% typ.

Min morsas SGS2 har varit igång över 1000h och känns som min, när min är nystartad med cm7 dvs.....

Ska flasha in stock rom och se vilka trevliga problem jag får / inte får och kommer sedan om möjligt reklamera gång på gång tills jag får en annan lur / pengar.