Sanei n86 8" dual core android 4.1

Discussion in 'Övriga tablets' started by SlimKim79, Jan 18, 2013.

1. SlimKim79

SlimKim79 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag köpte en Sanei N86.

Jag stötte på ett problem, den hade långsamt internet. Körde diverse bredbandstest på den och nedladdningshastigheten låg kostant på 55kb/s.

Jag tog hem Angry Birds för att se hur spelen flöt på plattan. Tog 20 minuter att ta hem. Det kändes för långsamt. Måste vara nåt fel. Enl wi-fi uppkopplingen så var signal styrkan på 72mbps.

Kollade även routern via Netgear genie, där stod det att plattan hade en uppkoppling på endast 1mbit. Det skulle ändå vara ok om den var på 1 mbit men nu var den alltså bara på 55kb/s i snitt på ca 10 bredbandstest.

Jag har både iPhone och iPad hemma, de har utan problem över 2mbit/s var jag än befinner mig i hemmet. Någon som vet vad detta kan bero på?

Jag har provat att starta om både Router och surfplatta.

Alla enheter kör på samma Wi-fi.

Jag skulle bli extremt tacksom om någon hade en lösning på detta problem.

//SlimKim79

2. botze

botze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter skumt. Tycker du ska prata med stället du köpt den på. Så ska den ju inte bete sig. Mjukvaru- eller hårdvarufel.

3. SlimKim79

MINA ENHETER

Ska även lägga till att alla andra uppkopplade enheter ( iPad, iPhone mm) tappar wifi connection när denna surfplatta laddar ner från Google play.

4. botze

botze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

DET var relevant information! Då låter det ju snarare som att det är något med routern. Om du kan koppla in en nätverkskabel till plattan skulle jag prova att göra det, och se om det funkar bättre. Kan du inte det, så skulle jag prova att bara köra plattan på routern d.v.s. koppla ifrån alla andra enheter som använder routern.

5. SlimKim79

MINA ENHETER

Jag provade byta wep säkerhet på routern då fick jag upp nedladdningen till ca 130kb/s i nedladdning istället för ca 55kb/s samt det fortfarande gick att vara uppkopplad med övriga enheter.

När jag loggar in på routern så står det att uppkopplingen är 1 mbit mot n86 plattan medans alla andra enheter (iPad, iPhone en annan androidplatta) har uppkoppling 300mbit mot routern.

Det inte hur jag kommer vidare... Nån router expert / android expert får gärna förklara hur jag ska göra!

Edit: sanei n86 har ingen nätverkssladd ingång men det står i inställningar att man kan aktivera ethernet. Man kanske ska koppla in den via mini-usbt via nån adapter??

Last edited: Jan 20, 2013
  6. Frix

Frix Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

SlimKim79 likes this.