Satsa på HTC Magic?

Discussion in 'Allmänt' started by Axer, Dec 4, 2009.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kollat på mobiler ett j***a långt tag nu och har åter igen kommit in på HTC ... Tänkte förut på Tattoo men den är ju helt uttömd på Android App Store... Kollade Prisjakt och Magic värkade vara den bästa Android Mobilen... Har bara några frågor angående den...

1 . Finns det några bra väskor eller nåt som verkligen skyddar den om man skulle råka tappa den ?

2 . Bör man köra ny eller begagnad... Jag är inte den som slösar 3400 kr på den ... Finns ju på Blocket och sånt på 2500 ung ... Är det värt att ta ny eller kan man köra på Begagnad? Vad rekommenderar ni?

3 . Bör jag satsa på HTC Magic?

4 . Kan man sätta i flera Minneskort?

5 . Ingen 3.5 mm plugg ... Har den adapter eller vad?

6 . BlueTooth Hörlurar funkar eller?

7. Finns det Apps satt man kan Skriva bokstaven och då blir det den ? Alltså som på Nokia 5530...

Om det är nåt annat som jag borde veta så säg det ... Vill inte slösa 2000-3000 kr på nåt som jag inte vill ha...

Tacksam för svar :)

MvH /Axer

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Välkommen till forumet!

Jag skulle alla gånger valt en Samsung Spica framför en HTC Magic i dag, du har dels 3.5mm-utgången och får dessutom ett bättre ljud än med Magic, snabbare processor (800MHz vs 384MHz i standardutförande eller 528MHz klockad), mer RAM, bättre kamera med snabbare autofokus och du kan få den för 2.5k (förvisso låst till Telia) utan förhöjd månadsavgift eller abonnemang som varar 18-24 månader. Se vår recension av Spica här

På alla Androidlurar som för närvarande finns ute i Sverige kan du bara installera ett minneskort åt gången, MicroSD.

Väskor hittar du definitivt bland de flesta välsorterade sajter som säljer mobiltelefoner.

Vilka bluetoothhörlurar tänkte du ansluta? Det finns en lista i vår wiki här https://swedroid.se/wiki/index.php/Headset

Att köpa begagnat är helt OK, men räkna med att nästan alla begagnade lurar har lite småskavanker här och var. Försök att alltid få kvittot om det skulle bli något problem med telefon längre fram, då du då kan använda fabriksgarantin.

Fråga nummer 7 begriper jag inte, menar du möjligen ett skärmtangentbord?

3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas det hjälper lite
    En samsung spica är inte illa heller men återstår att se om den går att roota o lägga in andra modifierade ROM.
    Galaxy

4. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Men gillar man att leka lite avancerat med sin telefon så är Magic 32B eller G1 att föredra tycker jag. Fler som utvecklar OS mot dessa. i alla fall än så länge.

5. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm jasså... Det gick fort det ... Det är bra (aktivt forum :D ) Emm 3.5 mm utgången saknar jag nog inte (tror jag inte ) Men gud så många svar vad glad jag blir :D Men finns det nån sorts utgång för hörlurar över huvud taget?

6. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså ja visst men jag ska kanske inte vara märkes rasist här men jag tycker Samsung är S K I T ... På mobiler i alla fall... Dom enda Samsung som skulle gå an det skulle ju vara den och dom med Symbian ... Men som sagt jag hatar Samsung... Precis som LG försöker vara bra på allt ! (Tv, Mobil all elektronik) och fråga nr 7 menar jag att om man skriver t.e.x ett A som du skulle gjort det på papper så blir det den bokstaven ... Här är ett e.x > http://katshing.tv/avc-view.aspx?videoid=335&c=4 Alltså SMS Funktionen när man skriver och så... (en video)

7. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Finns inget inbyggt som standard, kanske finns nån app för det , har dok inte kollat.

8. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Det finns endast en mini-usb port på mobilen.
    Men jag kör själv med en adapter från HAMA för ca 80 spänn inköpt på Elgiganten, funkar ypperligt.
    Jag skulle i dagsläget avvakta och satsa på en Acer Liquid om jag vore du.
    Men missuppfatta mig inte, jag älskar min Magic (framför allt utseendet) :D

9. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
  10. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok Adapter för 80 spänn värkar bra...

Jag skulle inte satsa på en sådan... (Acer Liquid)

1 . Inte lika snygg design

2 . Större

3 . DYR!!!!

11. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok ska ta upp en annan sak nu ... Räcker 1mbit i sec om man ska andvända internet till App store och annat kul ibland... Eller behövs inte Internet för App store ?

12. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu går jag väll lite OT men känner för att ge Samsung lite credd, allt de gör är inte dåligt.
    Jag har jobbat några svängar på vårt KL kontor som ligger i Petronas Twin Towers, det ena tornet är byggt av samsung och det kändes som väldigt hög kvallite, hus kan de bygga. Och skepp, Disocvery har visat många tuffa skepp från Samsung. Vart tog alla andra tuffa multiföretag vägen? Nu är det bara core-business som gäller och sälja av allt annat, lite trist eller hur?

Jag köpte för övrigt mitt hus av en säljare från samsung (köp inte hus av någon som är säljare till yrket...). Jag har hittat 7st mobiler ut i rabatterna, han måste haft som hobby att hiva mobiler från altanen.

13. sandos

sandos Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter inte direkt mijövänligt :)

14. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Köper du ska du köpa HTC för tillfället.. beg Hero eller Magic... jag säger detta pga Xda och alla dessa ROM som de fixar till HTC´s lurar.. tror det är betydligt tunnare för lurar som Samsung, Acer mfl..

15. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok dom senaste svaren fattar jag 0 om ... Samsung göra hus? Wtf...
    .

16. Axer

Axer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Här kanske jag får svar... Har startat en tråd för väldigt länga sen men ingen svarar... Finns det nåt bra skydd mot stötar till Magic?! Vilket i så fall?! :D

17. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER