SBsettings för android?

Discussion in 'Frågor och support' started by Kame_boy, Jun 30, 2010.

1. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tyckte att SBsettings var ett genialiskt app på iphone. Nu har jag HTC Legend och är nöjdare men jag saknar SBsettings.

För dom som inte vet vad det är: SBsettings låter en swipa övre delen av skärmen så att en inställnings-panel rullar ner, där man kan välja på/av för diverse funktioner, eller ha genvägar till vissa inställningar osv.

Nu finns ju på Sense UI (den enda jag testat) en slags gardin/fönster man kan rulla ner om man swipar ovanifrån och nedåt, där man endast ser aktiva program och senaste händelser.
    Finns det något sätt att kontrollera vad man har på det här rull-fönstret? Så att man får liknande funktionalitet som SBsettings dvs.

Tack för hjälpen!

2. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade lite program för att besvara min egen fråga :P

Quick Settings
    Snyggaste sättet att snabbt nå valfria inställningar som 3g/wifi osv, genom att ha en länk i rullpanelen man drar uppifrån. Härliga möjligheter till konfigurering av synliga inställningar t.ex.

Alternativt:
    QuickDesk
    Vad som än är öppet kan man dubbeltrycka på home och få tillgång till ett fönster med egna knappar/widgets. Här lägger man med fördel sin musikwidget, 3g/wifi inställningar och gtask widget t.ex. Sånt man behöver ofta mao.