scanna med telefonen

Diskussion i 'Applikationer' startad av lott@, 18 jan 2013.

1. lott@

lott@ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag önskar en app som kan ersätta self scannern i matbutikerna. det är ett elände att ha shoppinglistan på mobilen, scannern i handen och samtidigt hämta/scanna varor. en underbar app vore en som man lägger in inköpslistan i, och när man scannat varan tonas texten ner, steg 2 blir att betala via telefonen också, denna app borde intressera de större livsmedelskedjorna, jag kan ingenting om hur man bygger osv. ,men ni som kan sätt igång, tänk så mycket tid och möda vi alla skulle spara på detta.

2. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Hur skulle man göra om telefonen av någon anledning stängde av sig och slutade fungera när man kommit halvvägs?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    De scanners som används av butikerna idag är ju uppkopplade, det lagras inget i scannern utan det lagras i kassasystemet. De är i princip bara WiFi-anslutna "terminaler" med en streckkodsläsare.

Vi har råkat ut för att scannern dog en gång under shoppingrundan och det gick att få en ny via kundtjänst, allt vi scannat låg kvar.

Problemet är väl att företagen som tillverkar de där systemen drar in pengar på scannrarna, så de lär nog inte i första taget släppa in appar...

4. desireHD

desireHD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Last edited: 19 jan 2013
  5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det där lät ju bara som en shoppinglista sorterad efter hur varorna finns i butiken?

Det körde jag redan för 10 år sen på min Palm Pilot (Handyshopper hette det programmet). ToMarket för Android är en hyffsad klon, men sist jag testade den hade den ju ingen koppling till molnet eller synkning på nåt sätt. (Och direkt koppling till butiken har den inte, men för varje vara kan man alltså lägga in vilken "aisle" i butiken den finns i, och det går att göra "per butik" så man kan sortera för olika butiker.)

Det som efterfrågades här var väl en app med shoppinglista OCH stöd för självscanning?