Är det någon som vet om det är möjligt att scanna efter telefoner? Dvs söka efter andra mobila enheter i närheten?
Jag tror monk blivit påverkad av Jamba-reklamen som går på Mtv, de har ju någon skojgrej där de visar en radarbild med små radarekon som ska föreställa andra mobiltelefoner. Rätta mig om jag har fel.
Haha ja. Rent teoretiskt, borde det inte gå att fånga upp radiovågorna från andra närliggande telefoner?
Du kan ju aldrig veta mer än att det finns radiovågor i luften eller inte, och det gör det alltid så länge du har täckning!
Haha alltså, jag inser hur dumt det här låter när jag läser igenom tråden. I claim temporary insanity.
visst borde man teoretiskt kunna säga hur långt bort en annan telefon, med t.ex. bluetooth aktiverat, befinner sig. Dock inte i vilken riktning.
På samma teoretiska plan, hur skulle det gå att göra en app som körs på flera telefoner med några meters mellanrum och kommunicerar med varandra för att även bestämma riktningen på en telefon i närheten utan programmet? En sorts minitriangulering alltså.
BT + GPS, snacka om att smula batteritid bara för att veta åt vilket håll en person står perrongen (eftersom BT inte når så långt) :-) Fast sedan kan man ju använda lattitude bara..