Schemalägga stör ej på vissa kontakter/samtalsgrupper

Diskussion i 'Allmänt' startad av xorken, 6 jan 2023.

1. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Hej,
    Undrar om det finns något sätt att göra en schemalagd DND/stör ej över vissa kontakter eller tex en grupp kontakter?

Jag använder mitt nummer i jobb och privat och har vissa kunder som ringer i tid och otid och skulle vilja blockera dessa utanför min arbetstid.

Tänker mig att man kanske kan skapa en kontaktgrupp som heter "kunder" som man skulle kunna lägga in i denna blocklista?

Får svårt att sätta en generell DND då det är en del samtal jag måste svara på, och dessa är inte alltid inlagda som kontakter (annars hade jag kunnat lägga dem som favoriter och låtit de gå igenom DND)

Har en Samsung S21 men kan tänka mig att byta telefon om det finns någon som har stöd för denna kanske lite specifika funktion.

2. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

S21 har väl stöd för dubbla sim-kort så det går att lösa genom att fasa över privata samtal på ett separat kort.
    Eller menar du att det är vissa jobbsamtal som du måste ta även utanför ordinarie arbetstid?

Kristy gillar detta.
  3. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Hej! Ja, precis, har vissa jobbsamtal jag måste svara på även utanför ordinarie arbetstid. Annars hade ett privat sim löst problemet.

Så vore bra om jag kunde lägga in en grupp med "kunder" jag kan blockera på schema enkelt.

Obs att det kanske inte alls är lättaste sättet att lösa detz och om någon har en bättre lösning på mitt problem så tar jag tacksamt emot förslag