Problem: Screen glitches and anomalies

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Alvin, Apr 8, 2012.

1. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag har en grå HTC One X som uppträder mycket konstigt främst i notifikationsfältet men även när man använder webbläsaren. Det är svårt att förklara fenomenet men det är som att informationen på skärmen blir förvrängd, bokstäverna flyter ihop och informationen blir oläslig.

Jag testade då att göra en reset och sedan dess har fenomenet inte återkommit (än bör tilläggas). Läser man buggarna på XDA tråden ser man att fenomenet tyvärr är ganska utbrett http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1578503

Det har framkommit viss indikation på att ICS och Tegra inte är riktigt kompatibla med vissa appar, vilket skulle kunna förklara uppkomsten av det här problemet. Har inga appar installerade på min mobil nu och fenomenet har tack och lov inte återkommit men det återstår att se om den kommer att göra det.

Återigen blir huvudfrågan huruvida detta är ett hårdvarufel eller ett mjukvarufel. Det tyder än så länge på att problemet är mjukvarurelaterat. Vad tror ni?

2. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det står om detta fenomen i en annan tråd. Det händer på många telefoner men de flesta upplever att det endast är i början som det sker. Efter några timmar och efter några omstarter så försvinner det.

Jag hade det också i början. Gick över efter ett tag.

3. wernhamhogg

wernhamhogg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem fast uppe i vänstra hörnet samt när jag hade kameran aktiv.
    Testade en factory reset men det hjälpte inte. Problemen eskalerade och dök upp oftare och oftare för att nu nästan försvunnit helt.

4. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi får hoppas att fenomenet är mjukvarurelaterat och inte hårdvarurelaterat som i O2X som hade ständiga omstarter.

OT, när ni använder aktivitetshanteraren och stänger av alla aktiva program hur mycket ledigt RAM får ni? Trots att jag stänger av alla aktiva program och har inga appar eller liknande igång får jag "Använt" 770 MB och ledigt 206", kan det verkligen stämma? Låter rätt mycket i mina öron i alla fall.

5. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

473 Mb ledigt har jag när alla program är stoppade.

275 Mb ledigt efter att jag har startat dom igen.

6. Don Donadoni

Don Donadoni Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också ca 300MB ledigt.

7. kruso

kruso Guest

Så himla segt att inte instagram fungerar med HTC One x (tegra 3).