Screen sharing app?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sommarpiraten, 27 okt 2015.

1. Sommarpiraten

Sommarpiraten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan, har nyligen skaffat en Samsung platta och hade hoppats på att jag skulle kunna använda den vid vissa tillfällen som en andra monitor till min dator, med möjlighet för datormusen att röra sig i mellan skärmarna. Då min dator också är från Samsung så trodde jag att SideSync 3.0 skulle sköta detta, men den appen låter mig bara kontrollera plattan genom datorn och kan inte få själva plattan att spegla datorn.

Anledningen att jag vill detta är för att kunna dra över pdf filer, internetsidor eller word dokument på plattan och läsa där istället.

Kan någon här rekommendera en app för detta? Dom flesta jag sett har 2/5 sjärnor med massa negativa reviews och kostar pengar. Så om någon vet med sig en app som fungerar bra, säg gärna vilken!

Tack:)

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Remotr och remotrapp till datorn så kan du "spegla" datorn, mest till spel men funkar till Desktop med.

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det du vill ha låter tyvärr som lite önsketänkande från Science Fiction, men Samsung har väl en "throw"-funktion som gör att man kan skicka olika typer av filer till/från en enhet till en annan?

Att bägge enheterna är tillverkade av Samsung spelar dock ingen roll, det är två olika typer av hårdvara och de kör helt olika operativsystem (Windows kontra Android). Det blir lite grann som "Jag undrar om det går att värma mat i diskmaskinen. Den är tillverkad av Whirlpool precis som min mikrovågsugn." (Ok, nu GÅR det att värma mat i diskmaskinen, Mythbusters har lagat lasagne i diskmaskinen. På samma sätt så kan det nog gå att få nån koppling mellan dina två enheter, men knappast så smidigt som du hoppas.)