Screencasts

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av mrbowmore, 12 jul 2009.

1. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hello, är hyffsat ny på utvecklingfronten men skulle tycka att det var kul att sätta igång att göra lite androidapps!

Vad jag förstått är det ren java, är det eclipse som gäller om man vill ha någon hastighet i sitt arbetsflöde?

Finns det inte lite screencasts uppe som kan få igång en lite. Ruby on Railsutvecklare är toppen på att få igång människor med screencasts och rika forum. ( www.railscasts.com är bara ett exempel.)

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Eclipse är nog det enklaste att använda, men jag vet inte hur stabil Android miljön är. Jag använder Eclipse även till annat och har mycket installerat (samt att jag kör 64-bitars OS). När jag kör i Androidmiljön i Eclipse måste jag relativt ofta starta om Eclipse :(

(Någon annan som har samma problem? Det verkar vara relaterat till deras XML-vyer och "grafiska byggaren")

3. mrbowmore

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 12 jul 2009
  4. johnAls

johnAls Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Absolut, ofta när man försöker öppna layout editorn, klagar den och vill starta om, jag brukar dock endast trycka ignore och göra med eclipse egna xml editor

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Tycker det låter udda att de släppt något som är så instabilt. Vilken version av Eclipse använder du?
    Har iof testat både med Ganymede och Galileo. När man skall göra användargränssnitten tycker jag layout editorn är bra, men jobbigt när den dyker flera gånger per timme.

6. johnAls

johnAls Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Också kört båda, på 32 bitar ubuntu. Vet någon som har utvecklat på OSX och inte haft samma problem.

7. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Har nu postat en fråga på google groups för att se om andra har samma problem, och om det finns någon version som är bättre än någon annan.

8. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Frågan är om det funkar bättre i Europa.

Efter en uppdatering till senaste versionen av Ganymede kan jag inte öppna layoutfilerna överhuvudtaget, så nu kan jag bara köra Galileo.

9. mrbowmore

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkligt. Hoppas att det är "barnsjukdomar"...

10. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det är det nog. Google brukar göra bra saker, och det är bättre att de tidigt släpper en grafisk byggare med buggar än att de inte har någon alls. Nu är det bara att vänta på updates på den.