SD card korruption när jag mountar till pc

Diskussion i 'Allmänt' startad av jocke_nexus one, 19 jul 2010.

1. jocke_nexus one

jocke_nexus one Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Nexus one som funkar helt prima förutom att när jag mountar mitt sd card så får jag problem med korrupta filer. alla bilder och filmer går att se på mobilen intan några problem alls men så fort jag mountar så går de varken att öppna bilderna i datorn eller kopiera dem.

är det någon som varit med om detta tidigare och löst det? Jag har tänkt att formatera om kortet men har lite bilder och så som jag helst vill spara så vill försöka lösa det utan en formatering.

Tack på förhand

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 227

MINA ENHETER

När du använder kortet från datorn ska du göra både eject/safe removal på datorn och unmount på telefonen för att vara säker på att det inte blir något trassel. Oftast behövs det inte men någon gång kan det trassla och det kanske är det du råkat ut för.

Använd dropbox eller något ftp-program för att kopiera bilderna från minneskortet innan du gör så mycket mer. Bara så du har en kopia ifall något strular. Sedan borde det vara fritt fram att köra felkontroll från datorn eller formatera kortet i telefonen.

3. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjenare buzz, nu när jag tänker efter så har jag ett vagt minne av att jag glömde att unmounta sd kortet, märkligt då att inte alla bilder blev korrupta men men.

jag har testat att göra felkontroll på kortet som windows rekommenderar när jag ansluter kortet men då utan resultat (rutan försvinner efter ett tag och kortet unmountar sig själv) men ska göra en kopia med dropbox som du sa sen testa att formatera kortet så får jag hoppas att det hjälper :P

4. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu stött på ett nytt problem -.- mitt sd kort unmountar sig själv även fast jag har debuggen igång -.-

någon som kan hjälpa mig?