Fråga: SD-kort fråga/problem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Jördis, 10 sept 2012.

1. Jördis

Jördis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag köpte ett SD-kort (Sandisk 16GB, class 10) och petade in i telefonen. Sen kom jag på att man kanske ska välja "radera SD-kort" för att det ska formateras korrekt. Först och främst så rensades allt som låg på telefonens interna minne, men sen har inget på SD-kortet använts.
    När jag väljer flytta till SD-kort av en app så hamnar det ändå på det interna minnet (Intern lagring -> Internt lagringsutrymme) och jag hittar inte det externa SD-kortet i Astro.

Vad gör jag för fel? Jag köpte ju SD-kortet för att kunna ha 32 GB lagring, men ändå har jag bara tillgång till det som finns på telefonen.

Bör jag flasha om CM9 och hoppas på att SD-kortet identifieras den här gången?

2. Jördis

Jördis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu blir jag mer tokig på det här.
    Nu har massa appar försvunnit och jag vet inte alls vad det är som händer.
    I Astro har jag 2 lagringsutrymmen. Local Storage 1 (/mnt/sdcard) och Local Storage 2 (/mnt/emmc).

Vilket av dessa är det interna minnet och vilket av dessa är sd-kortet? Rent logiskt sett borde det ju vara sdcard, men innan jag skaffade ett minneskort fanns allt i /mnt/sdcard, så jag är minst sagt förvirrad.

I recoverymode kan man ju formatera och montera, så nu vill jag helt enkelt veta vart sd-kortet hamnar enligt telefonen!

3. Kåbe

Kåbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: