sd kort fungerar inte

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Henka, 20 jul 2010.

1. Henka

Henka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjabba, jag har köpt nytt sd kort till n1an och fungerade skit bra i några dagar. Men nu säger den att sd is blank.. någon som fattar nå av de här?:-)

2. Putte

Putte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med mitt. Lösning: Formatera kortet, starta om mobilen och hoppas att det fungerar. Det fungerade för mig men om det inte skulle göra det för dig vet jag faktiskt inte hur du ska göra.

3. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gör backup av kortet då och då... det är bara att koppla telefonen till datorn och kopiera alla filer.

4. jocke_nexus one

jocke_nexus one Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem själv men kan dock inte formatera om kortet med varken mobilen eller datorn. jag undrar om ni har hittat någon lösning

5. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft samma problem :( Knåpar nu på ett program som tar backup (synkroniserar) av kortet till min dator varje natt...

6. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Ett förslag om ni inte redan gjort det; Går det att komma åt SD-koret på en dator med kortläsare? Kanske kan rädda datan som ligger sparad på kortet innan man formaterar iallafall.

7. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Om det är ett 32Gb kort du har så funkar/funkade det inte att formatera kortet via telefonen, i alla fall inte i 2.1. Jag gjorde detta och efter det rapportera telefonen kortet som trasigt, lyckligtvis gick det att formatera det via datorn så telefonen accepterade det.

Last edited: 20 aug 2010
  8. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kör 2.2 och har ett 8 gb kort. okej om det inte funkar på mobilen, men när datorn inte klarar av att formatera det så blir man lite fundersam. när jag stoppar in det i datorn så kommer det upp en ruta att jag måste formatera disken innan användning. och när jag gör det så går det varken att göra en snabbformatering eller en vanlig, Står bara att formatering inte kunde fullbordas. detta gör jag genom menyn som kommer upp när man högerklickar och sen formatera, finns det nått annat bra verktyg i w7 som man kan formatera med?

9. didkan

didkan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem. Lyckades inte formatera i telefonen och inte heller via datorn när jag kopplade telefonen via USB. Däremot lyckades jag när jag stoppade kortet direkt i datorn (via medföljande SD-adapter).

I min jakt på en lösning hittade jag dock detta program som verkar vara från en seriös källa... ;)

http://www.sdcard.org/consumers/formatter/

Lycka till!

10. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag använder också en sd adapter :P men ska ta å testa den länk!

tackar på förhand

11. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TACK DIDKAN !

med det programmet kunde jag tillslut formatera om kortet för att sedan göra en snabb formatering i mobilen å det funkar klockrent än så länge!

Tack åter igen

12. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm nu är jag tillbaks på ruta ett..... Mitt kort har blivit tomt igen och går inte att mounta.
    Detta uppstog efter en omstart av mobilen då min ner ladning av offline listor på spotify.

Mitt spotify påstog att mitt kort var fullt då jag hade 5 gb kvar, jag avinstallerade spotify och installerade det på nytt men samma sak då. kortet var tydligen fullt, så jag tänkte testa å boota om telefonen men efter det så har inte mitt kort fungerat.

någon som har hört något om att spotify kraschar korten?

13. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har blivit av med bilder från sd-kortet som fanns i Gallery förut. Undrar vart de tagit vägen för jag är mer än 100% säker att jag inte tagit bort de eftersom de var så pass viktiga. Är det minneskortets fel?

14. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej det är mobilernas fel ... jag har sökt en del på SD-korts problem den senaste tiden och stött på många olika slags fel. Bla att bilder och annan media försvinner av sig själv. och detta har uppstått på många olika kort som funkar klockrent med andra mobiler en HTC senaste modeller så slutsatsen blir ju att det måste bero på telefonerna.

15. eric_v

eric_v Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tipsa om att mitt nya (två veckor gammalt) 16 gb minneskort plötsligt blev korrupt igår vid en uppdatering av offlinelistor i spotify. Går inte att formatera via mobilen :(

16. jocke_nexus one

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var precis vad som hände mig också i förrgår när jag försökte ladde ner mina spotifylister efter min förra krash. spotify sa helt plötsligt att minnet var fullt men det fanns 5 GB kvar å när jag startade om den så var mitt kort blankt och gick inte att mounta eller att formatera :P

17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

glöm inte rensa er spotify cache innan ni laddar ner nya listor efter gårdagens 07 som är fix på den buggiga 06.