Problem: SD-kort glappar - "not mounted/damaged"

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gempressaren, 24 maj 2013.

1. Gempressaren

Gempressaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Go dag!

Min telefon har börjat klaga på SD-kortet. Den säger att det är damaged och inte mounted. Sedan funkar det igen. Och så slutar det att fungera. Den glappar helt enkelt.

För någon månad sen hände även att den tappade alla tags på hälften av mina låtar (dvs artist/album/låtnummer info etc).

Värt att nämna är att jag skickade in den för tre månader sedan för ett annat fel, så de bytte hela mainboard.

Är det något ni känner igen? Vad tror ni, hårdvara, mjukvara, minneskortet?

Jättetacksam för hjälp!!

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    En av mina söner hade liknande med ett minneskort i telefonen. Vi formatterade om kortet och det höll sej et tag till, men till slut gav det upp helt. I hans fall var det alltså kortet som var dåligt, men det kanske kan förstås finnas andra orsaker också. Om dom har bytt hela mainboard så känns det dock mer sannolikt att det är fel på kortet än på luren.

Mitt tips är att kopiera över allt på kortet till en dator, formattera om kortet och kopiera över det som du vill ha i luren igen. Det kan räcka men var beredd på att det kan ge upp mär som helst. å andra sidan kanske det funkar perfekt efter en omformattering, min sons funkade helt ok ett par månader efteråt.

3. Gempressaren

Gempressaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svar!

Då det började krångla första gången formaterade jag faktiskt det. Men det hjälpte inte. Det var omstart av telefonen som fixade det tills nu.

Jag skulle kunna formatera det igen, men det känns inte som att det är problemet...

Jag ska testa med ett annat minneskort så vet vi vem som är boven; telefonen eller kortet!