Skulle på mitt 8gb stora SD-kort kopiera över en grej på ca 4.2gb men får felmeddelandet "disketten i målenheten är full. Sätt i en ny diskett om du vill fortsätta". Jag har över 6gb ledigt på kortet, varför gör den så? Jag har samma syndrom på en liten extern hd på 6-7gb som jag enkom använder för o flytta filer med. Lösningar eller teorier välkomnas! /Dave
Låter som du har FAT32 som filsystem. Den kan inte hantera filer på mer än 1 gig eller nåt sånt (kanske 2?). Om man ändrar till NTFS så bör det lösa problemet.
Testade redan med ett "ntfs-filesystem" och det hanterade inte luren nej... Mao är luren begränsad till fat32 och små filer då alltså typ 1-2GB?
ja, telefonen hanterar EXT3 som filsystem, men du bör dubbelkolla så att datorn du överför från har stöd för det. FAT32 e förövrigt ett ganska korkat filsystem, som lämnar mycket att önska vad gäller korruption och feltolerans.
Hmmm. VAaaa ??? Har inte alla "datorer" stöd för EXT3 (2,4) ??? Mycket märkligt, vad är det för konstiga datorer som inte fixar det ?
fat32 klarar väll runt 100GB eller nått men inte förstora filer > 4GB . Jag kör fat32 (tror jag) på mitt 16GB kort och jag har ca 1.3 GB kvar. Spotify offline