Problem: sd-kort togs oväntat bort

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av SCNX, 13 feb 2013.

1. SCNX

SCNX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare,

Har problem med min S3 LTE, att blir att sd kortet togs oväntat bort och sedan fungerar det igen, sedan med lite mellanrum så uppstår problemet igen. Har testat fabriksåterställa mobilen och formaterat sd kortet men hjälpte inte.

Någon som har idé vad problemet kan vara? och hur man åtgärdar det.
    Kortet är ett SanDisk Ultra 32gb,

/Nils

2. Frevik

Frevik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej, det där låter som klassisk glappkontakt. Kolla att kortet sitter i ordentligt. Ta ut kortet och torka rent kontaktytorna om du fått smuts, kodens eller liknande där.

3. SCNX

SCNX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kortet sitter som det ska, har rengjort. men problemet kvarstår.

4. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det är ett problem med Sandisk kortet. Hade liknande problem själv och till sist bytt till Kingston. Har inte haft problem sedan jag bytt.
    De problem jag hade: Om jag valde att spara tagnabinder på SD-kortet så funkade för typ en bild eller ibland 3. Om jag kopplade mobilen till PC:n, skapade en map och överförda några filer så var filer bara synliga i mobilen i några timmar! Filerna och mappen bara försvann!
    Om du kan, låna ett annat bort och prova.

5. Portokostar

Portokostar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har samma problem, samma tel, samma kort, börjar bli sjukt trött, köpte kortet på cdon, står ju tom att kortet rekkas till smartphones etc, har provat allt med, nu händer det dock inte lika ofta, ett tag var det heeeela tiden.

Vet inte om man ska kontakta cdon, jag menar, om det nu är kortet som spökar så vad faen ska man göra, surt är det iaf.

Vågar inte spara kort etc på det, var ju liksom därför man skaffade ett extra :/

6. SCNX

SCNX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick de löst, genom att byta ut det till ett nytt kort, så får se hur länge detta funkar tills ev. måste byta igen.

7. Portokostar

Portokostar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag får skicka tillbaka mitt iallafall, har ju ett 32gb sandisk som verkligen inte lirar med telefonen.

Har läst sjukt mycket på nätet och det verkar ju helt klart som det är relaterat till märket på kortet, just sandisk men finns även de som har problem med kingston, och vad jag har kunnat läsa mig till så är det ingen med ett samsungkort som stött på problem.

Så för min del blir det att beställa ett samsungkort, får räcka med ett 16gb då det enbart ska vara för att lagra kort och filmer på.

8. Carlis

Carlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mitt sandisk 32gb strular med min N2a med.
    Köpte ett nytt kort av annat märke.
    Ett Trancend HC1 32gb från cdon.
    Funkar klockrent.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2