Problem: SD kortet kan inte lagra appar

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Tor, 4 jul 2012.

1. Tor

Tor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

jag har en S3a men kan inte spara program på det externa SDkortet. Finns det ngn startknapp för detta? Har letat som en tok men hittar inget. trodde först att jag var tvungen att formatera pga. använt i annan lur innan men så var det inte. Hittar ju kortet men kan inte överföra appar till det. Vill slippa få telefonen full när jag har kort.

Vore underbart om ngn kunde ge lite vägledning!
    Samt tips på tapa talk app. såg att det fanns flera på market.

Tack på förhand!

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Tror inte det går utan en massa mek. Men om du lägger allt annat på det externa sd kortet så har du ju 11gb till appar.

3. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

4. Tor

Tor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Nej, den fungerar inte heller då S3 har ett virtuellt SD kort installerat. därför kan jag inte lägga över något med appen heller :/

5. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nä just det, den pekar fel. Kommer nog en update på det inom kort.

6. thowal

thowal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Eftersom Samsung har ändrat så att SDcard är det inbyggda minnet och det externa sdkortet heter extSdCard så stöder inte gamla appar det(eftersom appen inte kan identifiera det som externa kortet) och inte heller det vanliga sättet att flytta appar till externa kortet fungerar.

Läs dessaa artiklar.
    http://www.chainfire.eu/articles/113/Is_Google_blocking_apps_writing_to_SD_cards_/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1672507

Det jag gjorde var att med hjälp av en filhanterare(Jag använder astro) så flyttade jag en av mina appar(Audible) manuellt till det externa kortet och den fungerar fortfarande utan problem och mina ljudböcker som jag laddar ner hamnar automatiskt på externa kortet nu.

Last edited: 4 jul 2012
    Tor gillar detta.
  7. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Det är dock inte samsungs fel, utan google som kodat det helkonstigt, i alla fall om man läser Chainfire länken som thowal tar upp.

Tor gillar detta.
  8. Tor

Tor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har redan ASTRO så själva grejen var mer att jag behövde hjälp om hur man löser problemet. Någon ovan tipsade mig ju om att flytta över med App SD eller vad den hette. Fungerade inte så jag tänkte aldrig på att flytta över manuellt, så van vid att teknik ska lösa allting numer :)

Men jag ska testa hur det går med att börja flytta över allting manuellt imorgon på dötiden på jobbet. Men när jag flyttar apparna genom ASTRO är det bara att flytta hela directory eller hur? Det kommer inte bli något sökfel och jag måste installera om dom eller?

9. thowal

thowal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag flyttade hela mappen till det externa kortet och gjorde inget annat, fungerar inte på alla appar men det fungerade med audible + nåt spel jag testade.

Last edited: 5 jul 2012