SD-kortproblem efter 2.2-uppgradering

Diskussion i 'Legend' startad av Albin, 10 dec 2010.

1. Albin

Albin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Jisses, vad lycklig jag blev när jag fick mail om att FroYo var på väg till Legend. Och tidigare samma dag hade jag ju fått något meddelande i mobilen om någon uppdatering, men jag var tvungen att klicka bort det eftersom jag jobbade.

I går kväll uppdaterade jag telefonen och fick en miniuppdatering som jag inte riktigt vet namnet (eller snarare numret) på, men efter den uppdateringen fick jag tillgång till ytterligare en uppdatering: Till Android 2.2.

När allt var klart och mobilen startades om var allt till synes bra. Alla appar och SMS fanns kvar, trots många varningsmeddelanden om att dessa skulle försvinna. Men det dröjde det någon minut innan jag fick ett meddelande om att SD-kortet oväntat tagits bort. Jag hade inte rört SD-kortet. Inte ens öppnat batteriluckan. När jag öppnade "Galleri" meddelade min telefon mig om att jag var tvungen att sätta i ett SD-kort.

Efter omstart fungerade kortet. I ca en minut. I "galleri" fick jag upp alla mappar med bilder och filmfiler, men efter en minut kom meddelandet tillbaka. Mobilen påstod att SD-kortet var borttaget.

Jag testade att byta SD-kort med min flickväns mobil (HTS Desire med Android 2.2 och 4 GB minneskort.) Mitt kort är på 16 GB och det fungerade felfritt i hennes Desire. Hennes kort fungerade felfritt i min Legend.

Jag har kontaktat HTC och de verkade inte känna till problemet. Jag gjorde en fabriksåterställning för första gången. Jobbigt att behöva installera allt från början igen. Men det värsta är att kortet fortfarande inte vill fungera mer än någon minut efter uppstart.

Just nu formaterar jag kortet (med hjälp av datorn). Återkommer efter det.

2. Albin

Albin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Jag formaterade om kortet, och då fungerade det.
    Så jag gjorde en systemåterställning i onödan. :(

3. Delarium

Delarium Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har/hade snarlika problem med min, men med Eclair. Mitt kort fungerar att kolla på bilderna i, men så snart man börjar titta på någon eller så försvinner det i Windows. Kortet blir också extremt varmt i samband med detta(har det i minneskortläsare).
    Räkna med att det kan hända igen, det fungerade som för dig också efter formatering men kom snart tillbaka.