Hej!! Hoppas på att kunna få lite hjälp här... Jag har partionerat mitt SD kort för att få mer utrymme på mitt internminne. Det verkar ha gått bra tillslut även om jag var rätt nervös under valta perioder. Jag valde att partionera ett 8GB kort med 1GB partion och 64 MB.. tyvärr verkar det inte ha gått helt lyckat... Den tar bort en del av apparna så att jag inte kan komma åt dom, men ändå tar dom upp utrymme. Jag ser dom som gråmarkerade i hantera appar... Sen så har market avinstallerats... Det har bara blivit massa problem och jag kommer inte åt appar. Jag har även testat med ett annan SD kort och den hittade inte ens telefonen. Kan man ångra partionen på något sätt?? Snälla återkom.... Nån och hjälp.... Bara kaos allt...
Hej! Jjag är ganska säker att du inte kan få tillbaka din org.partition med det ursprungliga innehållet intakt. Den är överskriven och formaterad när du partitionerade sd-kortet. Tror du få bita i det sura äpplet den här gången. Hoppas du varit så smart att du tagit backup på kortet innan du gjorde partitioneringen? För i sådana fall är det bara att partitionera om ditt kort till ursprungspartitionen (antar det är fat32) och kopiera över det gamla innehållet och hoppas allt ska lira... Det finns återställningprogram men chanserna är inte så stora att du kan hitta något, tyvärr.
Hej Chraist Tack för svar Jag var på väg att flasha in igen men började med att starta om telefon och då fanns tydligen programmen där igen... hmmm... Verkar som den blivit lite buggig eller om det beror på b26 som jag har inlagt, jag vet inte? Nu som tur fanns market och allt annat där iallafall. Men hur gör jag då om jag vill "ångra partionen" och återgå till normalt? Det verkar iallafall funkat lite för innan hade jag 20 mb fritt på internminnet och nu haar jag 45 med samma installerade program. Jag har kopia på allt på minneskortet på datorn så det är ju relativt lugnt däremot förstår jag inte varför den inte kan läsa mitt första SD kort längre med 2 GB.???