Se datatrafik för varje program?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Lao Tse, 10 dec 2010.

1. Lao Tse

Lao Tse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag undrar om det finns nån app som kan se varje programs (inkl app) datatrafik. Ex kunna se att Vädertjänsten drog xx kb idag, och Epostprogrammet x kb, osv. Alltså även sånt som ligger i bakgrunden och laddar ner data. Helst kunna se datatrafik per dag.

Jag har Tele2 Medium datatjänst och klarade mig förra månaden under 1 Gb, men har nu redan efter 10 dagar kommit upp i gränsen. Antingen har en ny app (Yahoo Mail) dragit massor eller så nåt annat. Vore bra att kunna se vad. (Ska också ladda ner Net Counter eller 3g Watchdog för att se totala mängden datatrafik/dag).

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det finns en inbyggd som visar data trafik per app totalt, sedan boot och sedan du kopplade ur laddaren.

I dialern slå *#*#4636#*#* och välj battery history och sedan network usage i den översta komboboxen.

Räcker för mig i alla fall för att se vilken app det är som ballat ur när jag märker att datatrafiken sprungit iväg. :)

3. Lao Tse

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, appel! Fast min fråga gällde inte batterianvändningen utan datatrafiken (nättrafik). Koden du föreslog verkar dessutom vara för lång för att slå in, innan sista fyrkanten så tas koden bort och går ej att slå. Ska något bort? (men gäller det som sagt endast batterianvändning är det inte intressant).

4. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Att det heter battery history beror nog på att den visar historik över sånt som påverkar batteritiden. Att skicka och ta emot data kostar ju batteri.

Det jag skrev är rätt. Underligt att det inte fungerar. Vilken mobil har du?

5. Lao Tse

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu lyckades jag dock med koden, fick slå lite snabbt på slutet så gick det. Ok. I battery history/ network useage så kan jag se väldigt övergripande om de är Andoidsystem, Samtal, Kalender etc, i stapelform (vet dock inte vad de indikerar). Men om jag ist f Batterihistoria väljer Användningshistorik så får jag upp något som verkar intressantare men förstår ej exakt. Det står ex Market 1105461 ms(vad det nu är?). Söker nog ändå en bra app som kan se alla programs datatrafik (nättrafik). Tacksam för tips!

6. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Blått är nedladdat, rött är uppladdat. Klickar du på en rad så får du upp en ny sida där det tex kan stå:

Användningshistorik är hur mycket du använt apparna. Så du har använt Market i totalt 1105461 ms (millisekunder). Vilket är ungefär 18 minuter.

7. Lao Tse

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, då förstår jag. Bättre än inget, men jag skulle allra helst vilja se varje enskilt programs förbrukning (av datamängd, angivet i kb).

8. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Känner inte till någon app för det. Mest kanske för att jag tycker detta räcker. Vi får väl se om någon annan kan föreslå något bra.

Men iaf, siffrorna visas i bytes, ta bort de tre sista siffrorna så har du ju det ungefär i kb. Eller dela med 1024 om exakthet är viktigt för dig. :) Och det är ju förbrukning för varje enskilt program som visas.

9. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Traffic stats
    http://www.appbrain.com/app/network-trafficstats-lite/com.trafficstats

10. Lao Tse

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar toppen! Tack, Moody och appel! Nu ska det nog gå bra!