Det är det första FB (översta) du ska välja inte det under "Fler konton". Har du dubbla kontakter så ta bort det andra FB kontot (för Android) först så försvinner dubletterna. När du sedan startar FB för Android nästa gång måste du logga in igen. På frågan om du vill synkronisera kontakter så väljer du "synkronisera inte". Då läggs kontot till men synkar inte mot kontakterna.
EDIT: Först redigerade jag alla kontakter och såg till att alla kontakter hade matchande namn med FB. Därefter plockade jag bort alla FB-konton. För att sedan få ihop kontakterna exporterade jag en fil som jag sparade till mitt sd-kort när inga andra konton än telefonen (eller google) var med i listan. Sedan raderade jag alla telefonkontakter. Därefter importerade jag kontakterna från sd-kortet och valde att importera till min google adress. Då synkas dom upp mot google. Sedan lägger jag till FB-kontot igen och väljer att synka det. Voila! Så var alla kontakter med telenummer och FB sammanslagna. Har testat flera ggr och det funkar klockrent.
Last edited: May 19, 2011