Se hur mycket utav en app som lagras på Internminne/SD?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Koskenkorva, 27 jan 2012.

1. Koskenkorva

Koskenkorva Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Köpte för några veckor sedan en HTC ChaCha och har varit missnöjd med den enda sedan dess.. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja..
    Har problem med att den äter MYCKET minne utan att man laddar ner appar eller dyl. Har förstått att detta är ett vanligt problem för Android.

När man lägger in sitt FB konto synkar den automatiskt samtliga kontakter, trots att man gång på gång kryssar i att den INTE ska synka.. Bara detta tog upp över 15 mb och eftersom det verkade vara en bugg fick jag en ny telefon utav Media Markt. Men det är samma problem på den nya.

ChaCha marknadsförs ju som Facebook-mobilen.. Men har verkligen inte kapacitet för alla de finesser HTC har lagt in, och som synkar automatiskt med telen, varesig man vill eller ej. Så nu har jag helt slutat använda Facebook-appen (som är integrerad med webbläsaren och facebookknappen och allt vad det är), då jag kommit fram till att denna står för minst 50 % utav minnet som konstant äts och äts. Konstigt hur HTC kan mata på med så mycket grejer i en telefon med så lite internminne...
    HTCs support är också ett stort skämt...Och tycker att jag skall återställa telefonen, för tredje gången på en månad.

Jag har förstått att man inte heller kan flytta så mycket utav appar till SD-kortet, utan bara delar utav dem. Jag testade precis att exmepelvis flytta över Blockets app till SD-kortet och efter att ha räknat på det kom jag fram till att ca 1,8 mb lagrades i telefonen, resp 1,5 på SD-kortet.

Jag undrar om någon vet ifall det finns någon smart app som tydligt kan visa hur mycket utav varje app som finns på SD resp. internminnet efter flytt?
    App2SD som följer med Android Assistant visar bara siffror som man inte vet ifall de gäller Internminnet elle SD-kortet, men siffrorna ändras i alla fall när man flyttar över appar.

Jag är oerhört less på telefonen och tacksam för alla svar som jag kan få.. :(

2. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Testa DiskUsage (gratis på Android Market - grön fyrkantig ikon). Den kan visa innehåll på både SD kortet och intern minne.

3. Koskenkorva

Koskenkorva Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, ska testa den!
    Kan den visa just hur mycket en viss app tar upp på vardera minnesplats?