Se info om datatrafik samt lägga in maxgräns?

Diskussion i 'Blade' startad av glitc, 26 apr 2011.

1. glitc

glitc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ny på det här med android och Bladen och undrar nu hur jag enkelt kan få en överblick på hur mycket datatrafik som jag förbrukat.
    jag har ett Tele2 surf abbonemang med 1GB fri surf.

Dels skulle jag vilja se hur mycket jag har förbrukat så man kan hålla koll på detta och dels undrar jag om det går att lägga in en spärr så att man max kan förbruka 1GB per månad. Vill man köra mer data sen så får man lyfta den temporärt.

Går detta att göra på nåt smidigt sätt.

Datatrafik via wifi behöver jag väl inte någon begränsning på eler tänker jag fel?

2. HakanC

HakanC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

3G watchdog nämns ofta (det är en vanlig fråga, så sök för mer diskussioner).

4. GutteG

GutteG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du kan se hur mycket du förbrukat på minasidor på tele2.se. Annars fungerar NetCounter eller Traffic Counter bra.
    Wifi räknas helt riktigt inte in i dina 1GB.

Varför vill du ha en spärr vid 1GB? På mitt Tele2-abb begränsas bara hastigheten om man använder mer än 1GB, ingen extra avgift alltså.

5. glitc

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

GutteG: Jag trodde också det var så att det bara var hastigheten som blir cappad. Men sen fick jag fakturan idag och hade 150:- i avgift för några MB datatrafik. Därav att jag började tro att varje MB utöver 1GB kostar?

Ska ringa Tele2 och kolla nu vad som gäller.

6. gnomen

gnomen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tele2 kan man inte lita på. Köpte telefon och bytte samtidigt abbonemang till kompis surf. Fick hem hela paketet och började använda det. Efter 2 dagar fick jag ett sms från dem att jag hade surfat för 600 kr. Ringde dom ,och dom påstod det blivit något "ovanligt fel". Tog sedan 10 dagar innan mitt abbonemang var igång.

7. glitc

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visade sig att Tele2 hade tabbat sig. I likhet med gnomen hade de inte aktiverat nya abbot direkt utan först någon dag senare och därför skulle jag betala för datatrafiken enligt den gamla prisplanen. De var dock villiga att ta bort kostnaden från fakturan vilket alltid är nåt. Verkar alltså som att fri surf är just fri surf.

8. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tabben är att dom inte upplyste dig om vad som gällde. När du lägger till ett dataabonnemang aktiveras det inte på sekunden. När jag skaffade mitt berättade dom för mig att det nya priset inte skulle gälla förrän nästa dygn.

Det är dock otroligt dåligt att dom inte direkt upplyser om när det nya priset börjar gälla.

9. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

3G Watchdog mäter din trafik, kan notifiera när du närmar dig valfri gräns och även stänga av datatrafik vid valfri gräns.

10. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kör data counter widget, bra och enkel tycker jag.