Se Kalendern på "låsskärmen"

Diskussion i 'Blade' startad av Rorin, 3 feb 2011.

1. Rorin

Rorin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet egentligen inte om detta ska på denna del eller i appdelen (eller någon annan del?)av forumet, men testar här iaf...

Jag hade velat se något liknande standard widgeten för google calendern redan på låsskärmen. Just nu kan jag se klocka, batteri och nya aviseringen men hade varit trevligt att slippa låsa upp den för att se var jag har mina föreläsningar och liknande. Finns det något sätt att ändra den skärmen?

Har Launcher Pro och Telia stock Rom. Undviker gärna att roota enbart för detta...

2. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Du skulle valt appforumet istället, men jag kan vara generös nog att berätta lösningen. Tanka appen "WidgetLocker"

3. Rorin

Rorin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, var osäker om låsskärmen var individuell för varje telefon eller inte...

Snål som man är: Det finns inget motsvarande gratisprogram?

4. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Mja, vissa tillverkare lägger till en egen lockscreen, ZTE har dock inte valt att göra det och använder Androids standardlockscreen. Dock så faller ändå ämnet under Applikationer.

Känner inte till någon gratisvariant, du kommer antagligen få bita i det sura äpplet.

5. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

13 kr är ju ingenting för en app! Observera dok att om du använder t.ex. pin kod så kommer du nog inte gilla widgetlocker, anledningen är att man ser ordinarie lock screen efter widgetlockern.

6. Rorin

Rorin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen pinkod för min del... Hur ser det då ut, slipper jag se en extra lock screen?

13kr är mer än 0kr ;). Gratis är gott och finns det en gratis app som gör det jag vill verkar det onödigt att betala för en. Men självklart är det värt 13kr om det inte finns gratisprogram som gör samma sak...