Se när andra applikationer avslutas

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av sidstyler, 3 januari 2010.

1. sidstyler

sidstyler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det göra en app/service som reagerar när ett annat program skickar sin avslutande signal?

Jag vill alltså kunna se vilka applikationer som finns installerade och välja vilkas avslutande signaler som min app ska reagera på. Är det en hel dum idé eller funkar det?

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Varför vill du göra det? Vad menar du med avslutande signal?

En android applikation gör inte System.exit som normala Java applikationer gör. Oftast terminerar de inte ens helt utan hamnar bara i bakgrunden till OS:et bestämmer sig för att stänga ned applikationen.

3. sidstyler

sidstyler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja det jag har tänkt är att skapa en app som jag personligen behöver/vill ha.

När jag lyssnar på musik använder jag ett bluetooth headset. Ofta glömmer jag att stänga av just bluetooth när jag är klar med musiklyssnandet. Då tänkte jag skapa en app/service som automatiskt stänger av bluetooth när musikspelaren avslutas.

Men eftersom att man kan använda flera olika musikspelare tänkte jag också att användaren själv kan registrera vilka applikationer som app/servicen ska reagera på.

Menar du att det inte går att se när en app avslutas alls? Isåfall faller min idé lite redan där =P