Tjo! Jo jag ska iväg till Portugal för lite VM-Kvalfotboll nästa vecka. Något jag tänkte på när jag är planet med min flygrädsla är att det vore trevligt att se på film i Heron! Någon som styrt nåt sånt? Antar att man får konvertera en XviD t ex. och sen köra?
Ber om ursäkt, min dator slocknar när konverteringen har hunnit till 10% menade jag, testat säkert 3-4 gånger..
Hmm, ok. Jag har AMD 4 kärnig processor (kommer ej ihåg namnet på den). Mitt os är 64 bitars Vista med 4 gig RAM minne. Så datorn är ju inte av dem dåligaste, vad kam det vara för fel?
Prova ett annat program, Jag har använt Formatfactory och det funkade (Vista 32bitars) Kolla wikin https://swedroid.se/wiki/index.php/Konvertera_film
64 bitars kärna behöver vara extra smart för att det ska kunna köra 32bitars kod, vilket Vistas kärna lär inte vara mogen på den fronten.
Det är inga som helst konstigheter att köra 32-bitars applikationer på Vista 64. Körde själv Vista 64 till att Win7 kom och det var inga som helst problem. Det enda man måste tänka på är att drivers ska vara rätt. Att datorn stänger ner sig indikerar snarare någon annan form av problem i stil med överhettning av något vid hög belastning, om omkodaren har stöd för flera kärnor kan det vara något där som ställer till det, felaktigt RAM eller vad som helst. Boven i dramat är knappast 32-bitars applikation i 64-bitars OS. Då skulle felbeteendet vara ett helt annat enligt mig.
Googlat runt lite och det visar sig att vara överhettning, ska öppna chassit och rikta en fet fläkt mot datorn, hade exakt samma problem nar jag lirade crysis, rejäl överhettning då.