Se på streamad divx-film från nätet med android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Tullen, 18 mar 2010.

1. Tullen

Tullen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej.
    Jag är ny på forumet och till hela androidgrejen. Funderade på att kanske skaffa en HTC Desire. Med en så stor skärm och gratis surf som jag i så fall skulle skaffa mig är det nödvändigt att kunna streama film från nätet. De sidor jag brukar använda kräver att man har divxwebplayer installerat för att kunna kolla. Nu undrar jag om det går att installera divxwebplayer på android eller om det finns liknande program som gör det möjligt att streama film från sidor som www.freemediatv.com och liknande? Hoppad det finns någon som vet.

Mvh/Tullen

2. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
  3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Enligt 3Sverige kommer det dock en uppdatering för HTC Desire (och således Sense 2.1 i övrigt?) som kommer att ge stöd för DivX och HD-videoinspelning där hårdvaran är tillräcklig.

Vet inte om detta endast kommer att innebära stöd för att kunna spela DivX och XviD-filer, eller om man också kommer att kunna streama.

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Som det är nu så är det Samsung Spica som har stöd för DivX/XviD (kan hända att LGs lur har det också), men om det finns möjlighet att streama från webbsidor vet jag inte.