Se "skräp" från gamla appar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mathias1, 10 nov 2010.

1. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Finn det en app som visar om det ligger kvar massa prylar från avinstallerade appar, alternativt kan rensa detta?

2. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Så vitt jag vet lämnas inga spår kvar på själva telefonminnet efter en avinstallation. Det är alltså inte som i Windows där varje program lämnar efter sig en oändlig mängd registernycklar och filer spridda över hela filsystemet.

På minneskortet däremot är det möjligt (och vanligt) att appar lämnar skräp efter sig. Om det finns någon app som automatiskt kan rensa bland detta vet jag inte, och den skulle behöva ha en enorm databas över alla möjliga appars filer, så det känns inte troligt. Det är nog enklare att du manuellt går igenom mapparna lite då och då och tar bort de du inte behöver. Oftast går det att utläsa från mappnamnen vilken app de tillhör.

3. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Okej, tack för detta :) _ Jag märkte nämnligen att om jag flyttar vissa appar till SD-kortet och sen tillbaka till telefonen så frigörs utrymme på internminnet.
    (jag har A2SD+, vilket gör att appar som placeras på internminnet egentligen placeras på min A2SD partition)