Hej! Gäller det Android allmänt eller är det ordlistan i HTC-telefoner som gör att när man skriver en webbadress som slutar med ".se" så expanderas det till ".sendspace.com"? Ingen jättestor grej, men en sån sak som kan irritera lite när man använder Android för första gången.
Det där har jag aldrig varit med om, har ändå haft min Desire sedan i april. Har du lagt in något eget tangentbord och/eller egen ordlista? Jag har använt ett flertal olika webbläsare men ingen har gjort det du beskriver. Har dock aldrig testat något alternativt tangentbord, därav min tidigare fråga.
Det är en Desire, en av de första som kom. En polare köpte en Legend ungefär samtidigt och det är samma sak där. Stock allting, inte ändrat tangentbord, ordlista eller något sådant. Men skönt att höra att inte alla telefoner är så.
Väcker liv i den här tråden då jag stör mig på detta fenomen... Någon som har en lösning? Använder Desire.
Tyvärr, ingen lösning. Jag har haft samma "problem" sedan jag köpte min Legend och har helt enkelt slutat bry mig.
Aldrig haft det problemet på min legend, körde dock inte med standard tangentbord mer än 5min eller så
*bump* Jag har samma problem på min Desire S. Det hjälper inte om jag så sitter och skriver in 20 webbadresser med .se och rättar den, den lär sig ändå inte att jag inte vill gå till Android Sverige | Swedroid eller Android Sverige | Swedroid Finns det inget sätt att ta bort enstaka ord från den inbyggda ordlistan eller adressdatabasen? Detta är ett stort problem för svenska användare!
Testa att ladda ner något annat tangenbord, t.ex. Scandinavian Keyboard, Swiftkey, GO-keyboard eller nått sånt - det borde lösa ditt problem.
Ett tredjepartstangentbord i stil med Swiftkey som har egna ordlistor bör väl också råda bot på problemet, men de bra tangentbordsapparna kostar ofta en slant.