SE X10 Mini Pro - Radera förinstallerade spel

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Facemeat, 22 nov 2010.

1. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Hej!
    För ca. en vecka sedan köpte jag en X10 Mini Pro och den funkar bra och jag är nöjd, men jag är inte nöjd med att min vänliga operatör 3 lade in appar som inte går att radera. De som jag vill ta bort är: google talk, neoreader, bejewled demo, monopol demo, uno demo, the sims 3 demo, tetris demo och 3(navigator,mobil-tv,planet).
    Jag har rootat min mobil och nu kommer frågan; Kan mobilen gå sönder eller hänga sig osv om man tar bort dem? För de apparna tar plats och därför vill jag ta bort dem.

Tack på förhand/ Facemeat

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Apparna ligger på /system partitionen och därför tjänar du inte så mycket plats genom att ta bort dem. Dock så blir man ju av med dem i menyn :D

Glöm inte att köra pm uninstall packagename som tar bort en katalog under /data/data/ vilket ger dig lite mer plats. Packagename hittar du genom att köra pm list packages -k

Vill du tjäna lite plats som du kan installera annat på så ta bort /data/dop.iso som ligger på dryga 14MB.

Efter att du tagit bort de appar du vill under /system/app så kör en rm /data/dalvik-cache/* och starta sedan om telefonen (denna uppstart tar lite längre tid då den måste bygga om dalvik cachen men du tjänar ytterligare ett par hundra KB).

Mobilen går inte sönder bara för att man tar bort de apparna och skulle den sluta boota upp så kan man alltid återställa i SEUS eller PCC.

Last edited: 22 nov 2010
  3. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ehnvis: Tack!

4. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Nu har jag försökt radera dem men det går inte. Jag testade Titanium Backup Pro som avinstallerare men det gick inte som sagt. Hur gör jag då?

5. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har du installerat Superuser? Det måste du nämnligen göra för avinstallera systemappar, jag skulle dock låta Google Talk vara. När jag tog bort det slutade Market att fungera...

6. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Superuser får man nog förmoda att det finns, annars lär Titanium klaga högt bara man försöker starta det. Dock är det som sagt en väldigt bra idé att låta Google Talk vara kvar, även jag har sabbat min Market en gång genom att avinstallera det.

Frågan är: Vad händer när du försöker avinstallera applikationer med Titanium?

/Daniel

7. Trollface

Trollface Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det som händer mig iallafall är att man deletar apps med en "exploit" och att programmet kommer reboota mobilen två gånger och sen ska det tydligen vara borta. Men jag har testat det och det funkar inte.,

8. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Hur menar ni då att man ska radera programmen med superuser? Jag gick in på appen och första 'fliken' visade tre program som stod på allow och andra fliken var log och tredje fliken var settings. Menykmappen givk inte att göra något med och jag kan inte hitta något sätt att radera programen på.

Sent from my U20i using Tapatalk

9. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Superuser ger dig tillåtelse att använda andra appar, t.ex. Titanium el RootExplorer...de programmen ska du använda, inte Superuser...

10. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: