SE X10i död (laddar ej batteri)

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Raceai, 1 aug 2010.

1. Raceai

Raceai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår dog min 2 månader gamla mobil (SE X10i). Det går ej att ladda den, dock så verkar den reagera på att jag stoppar in USB-kabeln från laddare eller från PC. I felsökningsappen (som jag kikade innan den dog helt) så stod det att dessa problem oftast löser sig genom en uppdatering av telefonens programvara. Dock så måste batteriet vara laddat till minst hälften, vilket är svårt då telefonen inte vill ladda batteriet.

Något som vet något om detta och om det finns något sätt att "force"-starta telefonen? Har inte tappat telefonen eller utsatt den för väta eller dylikt så detta är verkligen ett "random-fel".

2. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Testa med ett annat batteri (eftersom usb-ingången verkar fungera). I annat fall verkar det bästa vara att lämna in den för reparation.

3. Raceai

Raceai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo tanken har ju slagit mig, dock så har jag inte tillgång till något annat batteri. Det känns lite frustrerande eftersom jag tror att det antagligen löser sig om jag bara hade tillgång till just ett annat batteri, lämnar jag in den så kommer de ju inte att testa något i butiken utan bara skicka den vidare, för något som antagligen kan lösas på plats.

4. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Om telefonen har dött så måste du börja ladda den i väggen för att den ska vakna igen ;)

5. Robbe

Robbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter 3 veckor så gick USB porten sönder på min X10a också, iofs så föll den från ca 30cm höjd då den var i laddning.
    Efter det fick jag inget liv i USBn igen så jag skickade den för reparation. Nu idag efter 7 veckor borta så kom den äntligen en ny telefon, brydde sig tydligen inte om att fixa den utan de skickade en ny.

6. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

exakt samma sak har hänt med min X10:a oxå, ingen ovanlig misshandel med än dagligt bruk.. tog inte emot laddning, så nu är den inlämnad på lagning, och efter tjejen köpte sin Galaxy s så hoppas jag dom säger att den är bortom räddning på expert så jag kan köpa en Galaxy S istället... android 2.1 känns såå mkt snabbare, o vilken skärm den har!!

7. AmbientTime

AmbientTime Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 VII 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia™ 1 VII 16GB/512GB
    Telefon 2:
    Sony Xperia™ 1 VI 12GB/512GB
    Fel post.

Last edited: 22 sept 2010
  8. clbas

clbas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

min slutade ta i mot laddning efter 1veckas användning, byttes ut mot en ny i telia butiken direkt.

9. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

skickade in min på service, 4 veckor senare så väntar jag på en ny telefon, det är löjligt hur lång tid det tar för saker hos anovo

10. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

på två veckor fick jag oxå en helt ny lur faktiskt.. skönt de

11. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Låter ju lite oroande att så pass många verkar ha detta problemet. Kan bli dyrt för Sony Ericsson också.

12. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

tog sex veckor att få en "ny" telefon, eller ersättningstelefon som de kallar den, hämtade ut den idag, skiten stänger av sig själva hela tiden och jag måste plocka ur batteriet för att få liv i den.

13. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

du får i så fall en ny x10.. tre försök har ÅF på sig att reparera/åtgärda ett fel innan det blir tal om reklamation... och kapitalvaror (eftersom expert får pengar av SE) görs inga undantag.. för köper dom tillbaka din x10, så får dom stå för kostnaden av att sitta med en begagnad telefon om dom inte följer tillverkarens rekommendationer... (detta är inte på något sätt unikt för SE.. dom är tom dom snällaste..) för SE har en egen policy om service där man får ett nytt saleskit om man får vänta mer än 30 dagar. Så ni suttit utan mer än 30 dagar.. kontakta er ÅF och reklamera servicen så kommer Anovo skicka ut ett nytt saleskit. (endast SE som har den policyn)