Se Xperia Arc vs Galaxy S2 batteritid?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av club01, 29 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. club01

club01 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, äger idag en SE Xperia Arc och är ganska nöjd över telefonen. Är dock en prylnörd och sjukt sugen på en Galaxy S2 efter att ha sett diverse tester på den. En sak jag dock är lite kluven över är batteritiden på Samsungen. Är i dagsläget sjukt nöjd med min SE Arc lur eftersom batteriet räcker lätt två dagar för mig. Laddar dock varje kväll vid läggdags eftersom jag fullständigt hatar att få slut på batteri i en telefon och vill vara på den säkra sidan.
    Om jag nu köper en Galaxy S2 hur kommer jag uppleva batteritiden. Har försökt leta men i ena testet får den dåligt resultat och i det andra får den bra. Samt att försöka hitta en jämförelse dessa två telefoner emellan verkar vara en omöjlighet. En dags batteritid vid rätt tungt användande är ett måste men att få ladda den varje kväll däremot gör mig ingenting.

Det bästa vore ju såklart någon som haft båda lurarna och kunde svara och någon på detta enorma forum borde ju sitta med den informationen :)

2. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Hej. Jag bytte nyligen till S2 från Arc och jag upplever batteritiden som likvärdig. Dock så körde jag bara stock romen i 2 dagar, så jag kan egentligen inte uttala mig så mycket om den, batteriet hann ju inte ens kalibrera sig ordentligt.

Telefon har nu varit igång 13h 19m och jag har 65% kvar. Skärmen är den stora boven i dramat och har dragit 47%. Då kör jag inte med massa energi spar, jag har inte automatiskt ljusreglering tex. och jag har 3g eller wifi på hela tiden och alla sync inställningar är standard.

Hoppas du blev något klokare. Jag ångrar mig inte en sekund att jag bytte och den största anledningen till bytet var egentligen utbudet av custom roms och annan mjukvara till samsungen. Det finns ju ingen alls till Arcen tyvärr.

// Jocke

Last edited: 29 sept 2011
  3. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Skulle nog säga att batteritiden är i stort sett likvärdig. Frugan har en Arc och jag en S2 men jag har inte märkt någon skillnad. Nu använder vi telefonerna ganska flitigt och därför laddar vi dom varje natt. Oftast brukar min stå på mellan 40-60% när vi går och lägger oss och detsamma gäller för Arcen.

Sedan kan man givetvis bränna ström om man håller på att spela mycket och använder telefonen hela tiden men i det stora hela upplever jag att skillnaden är obefintlig.

4. club01

club01 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blev en sg2 tillslut :-P Är sjukt nöjd än så länge men har såklart inte hunnit testa batteritiden än.
    Men vilken jävla fartyg det var i den här luren alltså! visst har jag kollat på diverse tester men såhär snabb är fan sjukt:-) tyckte min se arc var snabb en gång i tiden men nu kommer man aldrig kunna gå tillbaka till en sån lur igen:-P

5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

He he, det är inget fartyg det är fanimej en speedboat ;) Lycka till med luren!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.