Seg efter ett tag

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av droidwi, 15 aug 2011.

1. droidwi

droidwi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har hållit på och bytt rom med jämna mellanrum och har länge funderat på det här med att den blir segare efter ett tag. Man stoppar in en ny rom, telefonen blir blixtsnabb, man känner wow vilken snabb rom. Sen sakta men säkert så blir den segare och segare, så byter man rom och vips är den blixtsnabb och man tänker wow vilken snabb rom...så rullar det på. Och det är skit samma vilka olika fixar man har, efter ett tag blir det segt. Sen är det lite olika från rom till rom. De senaste jag haft har varit ganska extrema, men mönstret återkommer varje gång.

Det jag undrar är, går det att göra något åt? Så det inte blir segare utan man kan slippa instalera om hela tiden?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Har du prövat CyanogenMod och LauncherPro(+)? Det har fungerat för mig väldigt lång tid. Inga frysningar av skärm eller liknande. Testa! :)

*~*~*
    Tapatalked

3. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Grundproblemet ligger i samsungs val av filsystem "RFS", där R/W tar förhållandevis lång tid
    Många Custom ROM's och "Laggfixxar" konverterar därför om filsystemet till "EXT4" som är avsevärt mycket snabbare. Problemet är att med ett [edit] undermåligt [/edit] ram minne och internminne som det trots allt är blir oavsett filsystem det oundvikligen ganska snabbt fragmenterat och tappar sin "speed", har du CWM (vilket du bör om du har testat diverse ROMs) kan du testa boota till recovery (volUP+Pow+Home) sedan ta "Wipe Cache Partion" samt "advanced > Wipe Dalvik Cache"

Det borde flyta på skapligt efter det, se det som en DEfragmentering, där cluster och index repareras. Även fast det inte riktigt är så en solid drive fungerar men endå.

Last edited: 15 aug 2011
    droidwi gillar detta.
  4. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Även att det flesta mukvaror som modifierats är deodexerade gör skillnad.

Har du rensat telefonen (inte bara sdkort) när du flashat mjukvaror, eller bara flashat en efter en annan ? kan ligga nått och skräpa som hjälper till även där skulle jag tro.

5. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

"Man stoppar in en ny rom, telefonen blir blixtsnabb, man känner wow vilken snabb rom. Sen sakta men säkert så blir den segare och segare"

Då utgår jag ifrån att det inte är skräpfiler som ställer till det.

6. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Rensa allt på din lur innan du byter rom, brukar bli kvar mappar med filer i minnet så rensa och formatera din lur så fungerar det bättre flyt. byt sen till en bättre Rom tex MIUI

7. Mabe

Mabe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur rensar/raderar jag det minnet som visas när man öppnar Titanium där det står system ROM och sedan hur mycket minne som är kvar. Mitt är helt fullt och jag vet inte hur man rensar detta, det står att det är 289 mb och 0 mb kvar. De minnen under internt, db-data osv är det knappast något på. Kan någon hjälpa mig?

Mabe