Problem: Seg efter JB uppdateringen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av xorken, 10 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. xorken

xorken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Var jättesugen och hypad på jellybean uppdateringen. Men jag tycker nu efter några veckors användning (sedan telenor JB kom) att mobilen inte känns rappare förutom i animationer när man öppnar program.

Ganska ofta den segar till några sekunder när man gått ur en applikation vilket gör att de 2-3 första svepningarna mellan hemskärmarna går laggigt och långsamt, men går mjukt efter ett par till svepningar.

Tar lång tid att öppna dialern samt google sökning (via långtryck på meny) är rätt seg o laggig.

Har testat att fabriksåterställa, då kändes den snabbare några dagar men sen blev den seg igen.

Kan oxå tillägga att maps suger ur batteriet, behöver ju inte ha med JB att göra. Men några tjänster som hör till maps wakelockar mobilen obehagligt ofta enligt betterbatterystats.

Dessa problem är väl inte jättestora egentligen, men jag hade hoppats på att mobilen skulle bli galet snabb med JB. Hade väl för höga förhoppningar kanske.

Det enda jag inte testat än är att följa samsungs rekommendation vid uppdateringen, alltså:

Fabriksåterställning -> Uppdatering -> Fabriksåterställning

Jag har ju bara uppdaterat och sedan återställt. Har dock svårt att tänka mig att det skulle kunna påverka så mycket? Men får väl pröva det då det är det enda som återstår?

Någon mer som upplever att mobilen inte blev snabbare, eller kanske till och med långsammare efter uppdateringen till Jelly Bean? Tänker främst på er som haft mobilen en längre stund med ICS och verkligen kan jämföra.

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    sjuttielva trådar om detta så vi behöver inte en till... var vänlig använd befintliga trådar..

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.