Seg eller tidig?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av teddan, 5 jun 2010.

  1. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.youtube.com/watch?v=V26HVr45E-A&feature=related

    Hittade den här videon upplagd på youtube för ca en vecka sedan.

    Telefonen som visas där är riktigt seg och tar flera sekunder att öppna dialer eller meddelanden. Dock verkar den vara full med sms, men det borde inte göra den så pass seg? Orimligt.

    Bör man vara orolig?
     
  2. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Av videon och kommentarerna framgår att denna mobil är en prototyp så det är inte så konstigt att den är seg i menyerna.
     
  3. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, att det inte är en färdigmodell vet jag om. Men de har inte heller någon av de andra telefonerna varit som jag sett på youtube och de har ju varit kvicka.

    Tänkte bara ifall den blir så där seg efter en tids användande. Det hade varit oroande.

    Eftersom videon inte är så gammal borde inte telefonen vara i det tidigaste stadiet.
     
  4. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Man ser ju att killen fingrar på mobilen ganska intensivt och byter apps på löpande band och om android OS inte stänger ner dessa då kan mobilen få ont om minnet och börjar lagga. Det är så med alla Android lurar och därför folk vill ha olika appkillers för att frigöra minnet och snabba upp mobilen.
    Under kommentarer kan du se hans svar när en kille fråga honom om mobilens slöhet

    "why is it laggy?????? something is wrong with this one.... " och hans svar är

    "Oh sorry , I don't kill process before test because it too slow. "

    Här är ett utdrag av ett foruminlägg från en ägare av den färdiga versionen av Samsung Galaxy S från HWZ Singapore (där börjades leveransen av mobilen redan den 4 juni och det ryktas att samsung skulle börja skeppa lurarna från och med nästa vecka, v.23, till europeiska operatörer. )

    my comment on first day of usage:

    1. it just feel good holding it and using it and surprisingly it feel lighter than my Omnia II, consider it is 3" bigger in size.
    2. the screen look good, and i love bigger screen, 4" compare to 3.7" for Omnia II.
    3. the touch experience is great and i have experience no lag at all, other than small lag when going to Market Place a few time, i suspect because of loading the page from the web. i went to market place quite frequently to look for apps.
    4. There is no facebook, twitter, MSN client software pre-installed, but it is easy to find it in the market place and just click to install automatically. although i take some time to try and find out which is the better clients software out there, because there is more than one client sotwares out there.
    5. the video player play my avi video beautifully, but it won't support any subtitle, i tried smt and smi. Luckily i managed to find mplayer from market place that can support smi subtitle.
    6. can not play RMVB, but not big deal for me. maybe there is some video player out there that can do it, have to explore on it.
    7. the battery seem to drain quite fast, fully charge last night, after some heavy browser in the morning for two hours, it dropped to 80%. it may be due to me constantly playing with the new toy. Hopefully the battery is as good as Omnia II.
    8. all the apps don't close automatically, i check the task manager, my memory usage hits, i think 80-90%, this maybe why the battery drain so fast, i have to manually terminated all those apps that i opened, msn, twitter, facebook, calculator, internet, music player.....
    9. just that when i thought this Android is great compared to my usual Windows mobile that run on Omnia 1 and 2, i tried the camera, boom, it give me the "not enought memory" ****ty problem. i remembered Omnia 1 used to have such problem with the firmware, hopefully i don't have to wait long long for the firware upgrade to resolve such issue.
    10. i want to change my background to black and i can't find a black wallpaper in the phone. i think the live wallpaper may eat out the battery life,corrrect me if i am wrong.

    I am first time user of Android, so far, so good, like it, love it, mainly because the market place got lots of free apps.



    Hoppas du är nöjd med svaret :)
     
  5. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nästan så seg på videon att man skulle tro de lagt in firmwaren för i7500 på den ;)
     
  6. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ett långt och utförligt svar! Dock tycker jag inte att han fingrar på den så mycket och definitivt inte så mycket att den ska sega ner sig så totalt som den gör. Är den så seg går den helt bort för mig. Synd då jag gillade telefonen så pass mycket och trodde android hade utvecklats mer sedan min gamla hero. Får avvakta tills det kommer fler videor och riktiga reviews innan jag bestämmer mig. Annars får det bli en till iphone.
     
  7. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Av allt jag läst på diverse forum om de som äger telefonen finns det ingen som helst anledning att vara orolig för att den ska vara seg. Jag har bara hört positiva omdömen om telefonens snabbhet.

    Exemplet Androido gav är ju ett utmärkt sådant, inte minst för att författaren är ny med Android. Han skriver att många applikationer inte stänger ner sig själva men ändå att han aldrig upplevt något lag, förutom vid öppnandet av Market. Det är ett väldigt gott tecken.

    Testtelefoner brukar ofta vara sega så det är inget orosmoment för mig. Dock är det aldrig dumt att införskaffa så mycket information som möjligt.
     
  8. Chenz

    Chenz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänk på att android i sig inte är jättesnabbt, iallafall inte innan 2.2
     
  9. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Om man dömer videosen från Youtube så ser den djävulskt snabb ut.
    Bra gjort, Samsung. Skulle vart toppen om de tog bort gränssnittet.
     
  10. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, visst ska man skaffa sig all information och inte bli för "Starstruck" det misstaget har jag gjort förut vad gäller prylar. Men som sagt, de är nog en tidig modell och något underligt med den, eftersom alla andra videos och reviews jag läst tyder på att det är en mycket snabb telefon och att många till och med är imponerade av hur snabb den faktiskt är. Dock ville jag bara höja ett varningens finger till er andra också, så ni kan bilda er egen uppfattning.

    Men, efter att ha kollat alla videos och läst allt jag kan är jag inte längre orolig.

    @ zaffe, världen och tekniken mår inte bra av fanboyz, finns brister i allt och alla.