Seg galaxy s

Discussion in 'Galaxy S' started by mille08, Sep 15, 2010.

1. mille08

mille08 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

hejsan
    Försökt leta lite på forumet efter vad man kan göra om telefonen hänger sig ibland.

har läst lite på nätet om roota mm och massa koder och länkar man ska ladda ner. Men det är rena grekiskan för mig förstår verkligen ingen ting. Vad kan man göra. Snälla vore tacksam om någon kunde förklara för mig HUR jag ska gå till väga när man är sååå dum när det kommer till datorer och mobiler.

Sen undrar jag om man kan få som ett pling eller sms när man fått mail på sin mail på telefonen(ej någon betal tjänst tack)

tacksam för svar.:innocent:

2. zebulon35

zebulon35 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså..jag vill inte vara taskig eller något, men om du inte kan läsa och förstå det som står här på forumet om hur man rootar och lagfixar, så ska du nog inte ge dej på det alls. Det finns mängder med bra guider här som inte kräver någon extra förklaring egentligen. Lägg ner, o vänta på den officiella releasen av android 2.2 blir mitt råd.

3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hade nog också väntat in 2.2-uppdatering som ryktas komma denna månad innan jag gav mig in i root-djungeln. Förhoppningen är att denna löser de barnsjukdomar Galaxay S dras med i dagsläget.

4. Nithol

Nithol Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det lättaste sättet (jag vet om) är att ladda ner one click lag fix ifrån market.
    Finns säkert nån guide om du inte förstår dig på det men det ska vara väldigt simpelt.

Om du stöter på problem så finns alltid IRC'n till hands full med hjälpsamma swedroidare!

5. mille08

mille08 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

tack för snabba svar. Får vänta på 2.2 versionen som jag tänkt själv. Eller finns det någon som är duktig på android och galaxy s i sthlm som kanske vill ta en öl och fixa min lur :D

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

om 2.2 kommer snart så kan det vara värt att vänta ett par veckor. den BÖR fixa det mesta.

7. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

JPH med modifierad ROM fungerar finfint! Läs guiderna som finns på forumet om du vill prova

8. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Läs Android och SGS FAQ så lär du dig en del om hur saker och ting fungerar. Sen kan du gå vidare med att roota, installera voodoo lagfix eller kanske froyo.