seg i kameran

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by bearpower, Aug 13, 2010.

1. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft detta problemet sen jag köpte telefonen. Men jag står ut med det. Dock så är jag nyfiken om flera har problem med kameran. Den är jäkligt seg att starta och tar väldigt lång tid efter att en bild är tagen till det att jag kan ta en ny. Oftast uppåt 10 sekunder. Trodde faktiskt att det skulle lösas i någon av uppdateringarna. Fler som har samma seghet?

2. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Den är ju lite seg, men inte så seg för mig.

3. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den är skitseg tycker jag med, men några 10 sekunder tar det inte på min. Kanske 5?

Fullständigt oanvändbar för ögonblicksbilder på människor, på typ stenar och döda ting funkar den hjälpligt. Men man kanske inte skall jämföra den med systemkameran.

Sensorn är skräp dock, 8.1 megapixel till ingen som helst nytta. Hade dom släppt den med 3-4 så hade jag varit nöjdare (med bibehållen sensorstorlek, eller helst MYCKET större, känns som nästa grej).

4. grand.royal

grand.royal Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du senaste uppdateringen :cool:

5. grand.royal

grand.royal Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om kameran är öppen, från att jag trycker ner knapen 2sec på enkelt autofokus, och på oöndlighet mindre än en sekund :P

6. bearpower

MINA ENHETER

Ja..:) Har senaste uppdateringen. Det är det som känns skumt. Trodde faktiskt att den skulle bli snabbare. Jag får nog rätt mig och dra ner antalet sekunder till ca 5 ..hehe. Men det är jäkligt drygt.

7. bearpower

MINA ENHETER

Nej, kanske inte ska jämföra den med en systemkamera. :)
    Men det finns en hel del olika funktioner i luren och jag lyckas få jäkligt bra bilder men det blir ofta fel när den inte tar kort fastän mantrycker och tror att den är "redo" för ny bild men så håller den fortfarande på spara föregående bild utan att det står "sparar"

Men men..man kan ju inte få allt här i världen..:P

8. Johan325

Johan325 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

7 sekunder om jag använder mig av kameraknappen första gången (naturligtvis mäter jag från en olåst telefon)
    5 sekunder om jag använder mig av kameraknappen efterföljande gånger.
    3 sekunder om jag går via en genväg på skärmen

Förmodligen tar det längre tid via knappen av säkerhetskäl. Man skall inte trycka in den av misstag.

Håller med om att det tar lite onödigt lång tid. Men som andra redan har skrivit man kanske inte skall jämföra med en systemkamera. Men lite snabbare kunde den vara. Ögonblicksbilder är inget att tänka på.

9. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Verka vara så att man måste hålla in knappen ett par sekunder för att starta kameran. På X10 mini startat den på en gång, vilket jag har upptäckt så har det gjort att jag kunnat starta kameran i fickan. Så jag tror också att det är ur synen att sparar batteri.