Seg laddning utav ikoner

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Cygnus, 25 september 2011.

1. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Sedan de senaste två uppdateringarna upplever jag att telefonen "bygger" på grafik, väldigt ofta när man återvänder till hemskärmen. Det är som att den inte hinner ladda alla bildikoner utan de är först vita för att sedan komma fram efter några sekunder.

En annan sak är galleriikonen längst ner till vänster bara har 3 bilder fastän det skall vara 4. Någon annan med det problemet? Se den bifogade bilden.

Jag antar att för att telefonen skall flyta bättre (vilket den numera gör) så måste vissa saker bearbetas i efterhand. Min fråga är om det går att göra något för att frigöra mer RAM-minne eller liknande, vilket jag tror är huvudorsaken till problemet.

Bifogade filer:

2. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

-Om du rensar cache, stänger av home.apk med nån task killer eller byter launcher så blir det så.

-Har du stoppat in fyra program i mediamappen eller bara 3?

-Mer RAM?, roota och ta bort bloatware från /system/apps/ (/data/apps/ är bara för lagring av nya program och kan avhjälpas med Apps2SD om du måste).

:teeth:

3. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Inser att anledningen till att det bara var tre bilder var för att jag bara hade 3 program inlagda! My mistake! Men jag har inte stängt ner home.apk och använder inte någon annan launcher och rensar inte cachen så det bör bero på något annat... Har inte velat pilla med root och liknande, men tror du att det kan göra så stor skillnad?

4. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Root is King! Pilla du lite, så att du får mer RAM, dvs ta bort de appsen som ligger i system/apps/ och som annars startar med telefonen per automatik.

5. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Tror snarare updaten har gjort androids egna "taskkiller" eller vad man ska kalla det (nån lite mer insatt i android och linux kan väl hoppa in) mer aggresiv för att spara batteri eller något. Det är t.ex. svårare nu att multitaska tunga program eftersom de hinner avslutas.

Edit. SE-home (hemskärmen, ikoner m.m.) avslutas även oftare nu när det är mkt på gång

Last edited: 25 september 2011
  6. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3.292

MINA ENHETER

Min launcher startar oxå om sig ibland,ofta efter jag har surfat

7. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Grund problemet är väll att SE har varit snåla med ram minne. 128/256Mb till hade nog gjort att detta problem varit svårare att trigga.

8. Lulhasafotn

Lulhasafotn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER