seg som sirap

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av mickej79, 13 jan 2011.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Hej. Har stöt på många så lagg då och då jag använder telefon. Vad kan det bero på? Och vad kan man göra åt det? Finns det något program som tex diskrensning till Windows fast till Android?

2. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har du testat någon lagfix? Vilken ROM kör du med? Har du inte Android 2.2.1 så testa köra in den, den är rapp :)

3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nej.. ingen är rapp, inte senaste froyo heller.. inte den som går att hämta via kies iaf. Laggfix funkar, ett tag, sen blir den segare och segare precis som innan. Minnet korkas igen eller nåt?? Disablear jag laggfixen och sen kör igång den igen, ja då blir telefonen rapp några dagar.. sen är det samma visa igen. Var är den konsekventa lösningen? Jag letar ännu.. känns som darkys rom ligger nära till hands men det kommer ju en ny version varje vecka ffs. Släpper han en slutgiltig version kan jag överväga att testa den.

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Öh okej. Det kommer inte hända med varken Darkys, Docs, original rom eller iPhone. Uppgraderingar kommer hela tiden till allt för att förbättra. Custom roms uppdateras oftare men man behöver inte göra det själv.

Rekommenderar Docs kitchen. Har inte provat Darkys men kör inte han med voodoo kernel? Isf rekommenderar jag den inte..

5. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Gör en backup på din innehåll, Wipe rensa allt och sedan flasha in Speedmod Kerneln.
    Funkar perfekt för mig snart månader efter jag gjorde detta.

6. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja men nån gång borde väl allt som behövs vara fixat? Fattar inte uppdateringshysterin riktigt.. om jag slänger in Darky's 8 och det dagen efter kommer en 9 blir jag ju ledsen förstår du.. för visst är det väl som så att jag måste wipea telefonen för att lägga in den? Eller?

7. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du behöver inte wipe men det rekommenderas

8. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Pga?
    Han kör han trasigs kernel i den senaste och på vilket sätt är den dålig eftersom den innehåller voodoo?
    Jag kör supercurios senaste 5.1 utan några som helst bekymmer.
    Ska du kasta ur dig nå dyligt så får du ha fakta med dig

Last edited: 13 jan 2011
  9. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

[ROM KITCHEN] Heter romen som jag kör. la in den i dag med Kernel Voodoo-stable-5.1-Froyo-2.2.1-GT-I9000
    vilken rom kör 2.2.1?

Jag brukar backups med Titanium Backup när jag byter rom o sen när jag återställer brukar jag använda återställ allt men det kanske ej är bra? Tänkte fal det kommer med filer från föra romen som kan ställa till det. Är något som jag tänkt på lite då o då.

10. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Körde med voodoo kernels (Supercurios) i ca en vecka. Laggigt och dåligt. Flyter mycket bättre nu med Docs rom+speedmod k10L. Och då har jag inte lagfix igång..

11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Jag körde speedmod förut och den drog batteri som satan så jag bytte till voodoo och den vart bra,men jag ser att folk är otroligt nöjd med den kernel så det betydde att det var nånting med min lur och inte kernel, samma sak för dig, då att inte rekommendera en sak bara för att det var nånting med din telefon just då är inte rätt

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

12. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Sant. Och nya speedmods batteritid har varit sjukt bra för mig. Typ 3-4 dagar utan laddning är bra mycket mer än nånsin innan. Men så har det INTE varit tidigare så det är de senaste versionerna. Både äldre versioner av speedmod och Supercurios drog 3 ggr mer..Kan hända att doc har lite andra ändringar som sparar på batteri nu med.

13. unaz

unaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag kör darkys 8 och telefonen har aldrig vart rappare... senaste darkys updateringarna har jag gjort här vart utan whipe och de har funkat finfint... Galaxys S, 2.2 är inte samma sak som 2.2.1 det är en enorm skillnad!

14. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har lidit av precis samma sak sedan jag köpte min SGS förra sommaren.
    Uppgradering till 2.2 gjorde inte saken bättre heller.

Enda rådet jag kan ge är att byta ut operativsystemet. Jag bytte för några veckor sen till Doc's ROM v1,3.
    Jag har en helt annan telefon nu känns det som, snabb i vändningarna och fungerar precis som den skall.
    Man har även valfriheten att kunna köra alla vanliga samsung apps också om man känner för det.

Jag följde denna svenska guide till punkt och pricka och det gick som smort:
    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund