Fråga: Seg "väckning" av display vid samtal! [LÖST MED 2.3.5]

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Chilaq, 5 jul 2011.

1. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Hej!

Det kanske har tagits upp i andra trådar angående skärmens väckning men som rubriken lyder så tycker jag att det tar för lång tid för skärmen att "vakna" när man tar bort luren från örat vid just samtal. Jag upplever att sensorn som ligger vid högtalaren reagerar väldigt trögt på min telefon. Det kan ta upp till 2-3 sekunder tills skärmen lyser när jag tex ska avsluta ett samtal.
    Detta börjar bli smått irriterande då jag inte gillar att prata i telefon så mycket! Processen att avsluta ett samtal med folk som fortfarande pratar är inte lika tillfredsställande som på andra telefoner!

Är detta något unikt för min telefon eller upplever ni samma seghet?
    Kan man öka sensorns reaktion i någon "gömd meny" i telefonen eller kommer jag va tvungen att stå ut med detta?

Tacksam för svar

Last edited: 10 okt 2011
  2. joby

joby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stör mig också på detta. Uppdaterade telefonen till senaste KE7 mjukvaran men tycker fortfarande den är lika seg...

3. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Känns som om det har blivit mer tydligt sen jag uppdaterade till KF3, jag har börjat trycka hemknappen istället.

4. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Aha! Så det är inte bara jag som upplever detta.
    Det kanske är något att bita i för Samsung-nissarna?

Själva display väckningen i sig tycker jag borde förbättras, men det enda som stör mig är vid samtal.

Läste här på forumet om en teori där telefonens processorer klockas ner när skärmen släcks för att spara batteri. Kan tänka mig att den gör det även vid samtal = fördröjningen.

5. joby

joby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag stör mig mest på att väcka skärmen när den legat på bordet ett tag helt enkelt. Tar en jävla tid det ska bara komma direkt!

Detta är det enda jag stör mig utav helvete på, förutom avsaknad av LED-lampa för missade sms/samtal/mail.

6. Sandis

Sandis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    Detta är en inbyggd funktion å har ingenting med seghet i telefonens hårdvara å göra.
    Troligtvis har Samsung gjort såhär för att man inte ska komma åt å trycka på displayen om man råkar ha den några millimeter för långt bort några sekunder under pågående samtal.

Kan hålla med om att de kan vara irriterande ibland dock...

Ni kan själva pröva telefonens proximity sensor genom att slå *#0*# i dialern å trycka på sensor :)

Last edited: 5 jul 2011
  7. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag förstår. Coolt, jag testade det nyss. Den svarar väldigt snabbt vid testet, synd att man inte kan justera sensorns reaktionstid vid samtal.

8. Chilaq

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Vid uppdatering till 2.3.5 har jag märkt en stor skillnad. Nu reagerar sensorn mycket snabbare på min telefon iaf.
    Hur är det för er?

9. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jävligt jobbigt jag håller med, om jag kommer ihåg rätt har det att göra med röstaktivering eller nått sånt. I vilket fall som helst så kan man ta bort det lagget helt i den romen jag kör, och säkert i andra också. Lätt värt å rota bara för att slippa ::)

10. 14K

14K Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du kan ju alltid ladda ner NoLed Settings från market, den är gratis o det kommer en mini notis på skärmen när du har sms/samtal/mail o kan själv ställa in hur länge det ska visas. Behöver inte ens sätta på skärmen för se vad du missat.