Problem: Sega sms och seg telefon

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av nena25, 1 okt 2013.

1. nena25

nena25 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min Samsung S3 i augusti. Har nu 2 ggr med nån månads mellanrum, fått problem med att det tar väldigt lång tid att skicka sms om de nånsin kommer fram. De kommer fram när jag startar om telefonen. Det enda som hjälper är att ta ur batteriet över natten ( bara 1-2 timmar hjälper inte) Hela telefonen är samtidigt seg. Alarmet går ej igång, klockan visar fel. själva skärmen hänger sig, spelen går segt, skriva sms går segt mm. Allt tar lång tid.

Ta emot sms går liiite fortare bara men inte som vanligt. skicka bilder och ringa ut/in funkar perfekt.

Första gången det hände hade batteriet laddat ur på natten och telefonen stängts av av sig själv, sen blev den så här. Tar ur batteriet över natten...som vanligt igen.
    Har inte testat sim i annan telefon än, min man och de närmaste bekanta har en med ett större simkort.
    Någon som har någon ide? Byta simkort, batteri??

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Har du provat göra en fabriksåterställning? (inställningar / säkerhet och återställning)
    Har du kollat så du har senaste uppdateringarna ifrån samsung? (inställningar / om telefonen / programuppdateringar)
    Du kan också prova beställa ett nytt sim av din operatör, de brukar inte kosta något när det är såna här problem.

Funkar inget av ovan så får du nog skicka in den på service. Du har inte fått den våt någon gång? Fuktskador är inget som täcks av garantin.

Lycka till!

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Förresten allt försvinner vid en fabriksåterställning, så gör en backup!

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

4. nena25

nena25 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för tipsen :) Kollade uppdateringarna, de var nyaste. Ska nog beställa nytt sim också. Men ska testa fabriksåterställning först...lite nybörjare...hur gör jag det?:ehm: har bilderna på minneskortet. Lägga över allt på minneskortet och installera om div spel och appar senare eller?
    Just nu funkar den ju, tog ur batteriet inatt. Så få se om jag väntar....ifall det händer igen