Vi funderar på att köpa en X8 till sonen men är lite kluven. Jag hade tidigare en x10 mini men blev galen på att den segade ihop sig hela tiden att jag till slut gav upp, sålde den och köpte en iphone 4 istället, ett köp jag inte ångrat en sekund. Så frågan lyder, blir telefonen snabbt seg och kan man spela tex angry birds utan problem?
hmm.. jag har aldrig upplevt min x8 seg. Fast det kan ju bero på hur mycket du lagrar på telefonen. Ja du kan spela angry birds på den utan problem. Du kan nästan spela alla spel förutom typ megjump då skärmen är för liten
Jag upplever aldrig telefonen som seg förutom när jag spelar angry birds... det är vissa banor som segar som fan, hackar o har sig... men annars tycker jag den flyter på bra
Det beror på helt och hållet vad man är van vid. Själv gick jag från iPhone till X8 just för friheten under Android. Däremot så är X8 slöare än en iPhone 3G, och helt hopplös att skriva på utan dual / multitouch. Frugans X10 MP brukar också sega ner sig totalt tills den startar om sig.
You get what you pay for. Med tanke på att jag har betalat under 2 000:- för min mobil så tycker jag att den fungerar alldeles utmärkt, visst den kunde ha varit snabbare och ja, ibland måste jag omotiverat starta om den, men det är inget som stör mig överdrivet mycket. Det mesta funkar faktiskt helt okej och utan problem.
Om du tyckte x10 mini var seg så kommer du tycka x8:an är seg också, det är samma hårdvara. Risken är stor att du inte kommer att gilla någon telefon under 3000kr. Jag tycker x8:an är helt ok, det som kan ta tid är att starta en del appar.
Det var inte jag som ska ha den utan min son, som fyller 10 år. Det blev en x8 idag och han verkar nöjd än så länge
Kanske lite overkill för en kille på 10år men eftersom topic var "Segar X8" så vill jag ändå tipsa... Upplevde responsen som oerhört seg innan men när jag la in Custom ROMen MiniCM 1.0.0 (just nu i Beta2) så blev det en helt annan telefon. Mycket rappare respons och blev en mycket trevligare telefon rent allmämt. Länk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=964223