Problem: Select a home app

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av phooey, 30 maj 2014.

1. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör Nova Launcher och har sedan en tid tillbaka ett otroligt irriterande problem med min LG G2:

I stort sett varje gång jag trycker på Home-knappen efter att ha låst upp telefonen så får jag valet "Select a home app" och kan välja mellan LG:s egen "Home" och "Nova Launcher":

Väljer jag "Nova Launcher" och "Always" så kommer den ihåg det och slutar fråga, men tar jag upp telefonen igen en stund senare så är det likadant igen.

Jag har provat att ominstallera Nova Launcher, köra "Clear defaults" och "Clear data" på både Nova Launcher och LG:s "Home", utan att det hjälpt, blev inte bättre med senaste OTA-uppdateringen från LG heller.

Tyvärr kan jag ju inte avinstallera/inaktivera LG:s "Home" utan att roota, och hittar ingen med samma problem när jag googlat.

Någon som har en idé kring detta?

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Hade du gjort fabriksåterställning?

3. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, det är väl sista utvägen. Men surt att behöva göra det för ett sånt här skitfel.

Men då åker nog CyanogenMod in istället, så otroligt leds på LG:s programvara...

4. mehdoo

mehdoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har samma problem och det är otroligt irriterande. Det spelar ingen roll vilken launcher jag installera, frågan dyker upp nästan varje gång. Jag har fabriksåterställt och rensat allt som går men det har inte hjälpt.. Har du löst problemet, kan heller inte hitta nån lösning på google, verkar som att det är ett sällsynt problem.

5. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

jag har inte haft den problemet med google now launcher elr yahoos launcher.