sen ringsignal

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Coldsnap, 22 jul 2010.

1. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ibland problem med att ringsignalen inte går igång förrän vibrationen varit igång 5-10 sekunder. Sett flera trådar om uteblivna ringsignaler, men i det här fallet är den alltså bara... sen. Som vanligt frågar jag mig om det är nåt jag missat nånstans. Ringsignalen är en vanlig 128kbps mp3a, inte särskilt lång heller.

2. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag upplever också att den kan vara lite sen. Upplever du att det är samma med något av standardljuden? (Kan inte kolla på min just nu)

3. Coldsnap

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte testat, men ska göra det. Stocksignalerna är .ogg allihop.

4. FlyingGnu

FlyingGnu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Upplever samma sak, en eller två vibrationers fördröjning. Om någon hittar felet eller en lösning så posta gärna det här!

5. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Upplever också samma. Jag fick dock för mig att det var en feature, typ att man ska hinna svara innan det börjar väsnas. Men det är klart, då får man vara bra rapp :P

/Daniel

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Har ni bytt bakrund på skärmen ?
    Upplevde samma sak när jag hade skapat ett eget skin till bakgrund.

Jag tog bort det o kör nu med se standard och upplever ingen fördröjning länge

7. Coldsnap

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket intressant, jag har testat med några olika launchers, men inte med originallaunchern. Detta måste undersökas!

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Får nog förtydliga mig lite......

Jag kör med for 1.6 i min pro. Sen kom jag på att man kunde skapa egna bakgrunder i telefonen så jag gjorde en mörk enfärgad. Det var när jag hade den
    som bakgrund jag upplevde att jag hade problemet. Jag tog inte bort for 1.6 utan bara ändrade tillbaka till SE:s blå bakgrund.

9. Coldsnap

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det låter ju lite suspekt, ser inte hur bakgrunden skulle spela nån roll, är inte SE:s blå bakgrund ett helt vanligt väggpapper?

Hur som helst, testade med några olika launchers (Zeam, ADW, SE stock) med reboot mellan varje (och inga musikspelare, taskkillers eller nåt ditåt), och det gav ungefär samma resultat: Ibland vibration+ring direkt, oftast 2-3 vibrationer innan ring, och några enstaka gånger 5 vibrationer eller fler innan ring. Möjligen att SE stocklauncher gav något bättre resultat, men det kanske var inbillning. Lyckades också flera gånger med konststycket att ring+vibration fortsatte sisådär 10 sekunder EFTER att jag lagt på luren med telefonen jag ringde till ;)

Lite märkligt är det iaf, och med såpass få som verkar ha problem så kan det väl inte bara vara en egenhet hos X10 mini.

Edit: Kom på en annan sak också, jag brukar ju gnälla över att stock-kontaktlistan ibland tar 5-10 sekunder på sig att starta. Kan det hänga ihop på något sätt, och har nån mer bägge problemen?

Last edited: 23 jul 2010
  10. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

samma för mig.

händer nästan alltid. Först tänds displayen och telefonen börjar vibrera. Efter 5-8s visas telefonnummret (och det går att svara). efter ytterliggare någre sekunder visas Kontaktinformation.

även SMS signalen i Handcent är några sekunder efter ibland

LauncherPro
    egen rignsignal

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER