"Senast använda program" knappen laddar om innehållet

Discussion in 'Allmänt' started by kin0, Oct 22, 2014.

1. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Hej

Har ett problem som stör mig så vansinnigt. När jag växlar mellan program (i synnerhet Boat browser och Tapatalk) med hjälp av växla program knappen (kommer inte ihåg vad den heter) så laddas innehållet om. För mig verkar det orimligt då jag inte "stängt" ner appen med hemknappen utan bara växlat program. Har min mobil tappat cacheminnet eller vad? Om jag nu vill ladda om sidinnehållet så vill jag göra det själv!

Hoppas någon av er förstår mitt problem :)

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Låter som processer helt enkelt stängs ned pga för lite ledigt minne. Boat Browser kanske är minneshungrig? Gå in och titta på dina processer (Inställlningar -> program/appar) och se hur mycket ledigt minne du brukar ha.

3. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte om jag förstår dig rätt, men om det är listan du får upp när du långprässar hemknappen du menar, så är det är rätt att listan ändrar följd när man växlar program.
    På min Note 2 och LG lägger alltid det senast använda program sig nederst på listan av öppnade programmer.
    På min Galaxy Mini med Android 2.3 lägger senast använda program sig alltid överst i vänstra hörnan i Task Manager rutan.

4. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Har 170mb ledigt så borde inte bero på det. Kan ju vara apparna i sig som spökar..

5. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Nä, jag förklarade nog lite dåligt. När jag växlar tillbaka till senast använda program så laddar appen i fråga om. Tex om jag växlar mellan Tapatalk och Boat browser så laddar websidan om så fort jag går tillbaka till BB, och Tapatalk laddar om så jag kommer tillbaka till huvudmenyn.

6. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Låter antingen som för lite RAM eller att appen är programerad att refresha appen när du återvänder.