Senaste nytt om Froyo 2.2

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tompa76, 4 okt 2010.

1. tompa76

tompa76 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snackade nyss med support-chatten på samsung och dett är vad som diskuterades:

MagnusP:
    Hej thomas. Mitt namn är Magnus Hur kan jag hjälpa dig?
    thomas:
    hej,något nytt om när samsung kommer att släppa nya android 2.2 till galaxy s?
    MagnusP:
    Galaxy S 2.2 Froyo version för de svesnka telefonerna är framflyttad. Uppdateringen kommer finnas tillgänglig i mitten av oktober.
    thomas:
    ok,är det något som är bestämt? och vet du nåt specifikt datum?
    MagnusP:
    Vi vet tyvärr inte vilket datum det kommer att bli.
    thomas:
    undrar också om du vet något hur pass buggfri 2.2 kommer att vara då 2.1-versionen är fruktansvärt buggig
    MagnusP:
    Ingen konkret information, nej, men på de telefoner jag sett som har haft en test-version installerad på sig så har jag inte märkt några buggar.

Så,som sagt dom kan fortfarande inte säga ett datum när froyo släpps,vilket är riktigt dåligt tycker jag!

2. Stojfan

Stojfan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den kommer när den kommer. Jag tycker bara att de är bra att dom håller inne på uppdateringen så att dom verkligen kan testa den. Dom har redan sagt att dom vill göra 2.2 så perfekt som det bara går innan dom släpper. Jag har inga problem att vänta, även om de skulle ta 6-8 veckor till. Bättre med en perfekt version än en halvbra.

Ska väl dock noteras att jag redan sitter på en inofficiell Froyo, så för mig gör det inte så mycket om det tar längre tid

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med. väntar hellre några veckor för en buggfriare version :)
    Kör just nu med den officiella JM2 (JM1) versionen med OCLF... den fungerar hyffsat... webbläsaren är dock betydligt sämre i 2.1 jämfört med 2.2...

4. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Dock är det väl inte kvalitetssäkring som stått för den senaste förseningen utan något problem med att installera firmwaren till uppdateringsservrarna, enligt en kommentar från Samsung. Det är iofs en bättre försening eftersom det torde innebära att de är nöjda med uppgraderingen.

Vad gäller ett exakt datum känns det inte speciellt viktigt. Samsung kommer att försöka få ut den så snabbt de kan och för att hålla ett fast datum är det oftast smartast att spika det en tid efter man beräknar vara klar, just så man har lite mån för att hantera oförutsedda fel. Alltså kan datumet bli fel även åt andra hållet eller så håller det till och med tillbaka uppgraderingen.

5. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

I samband med att JM1/JM2 kom ut i förra veckan, och de problem jag hade med att få Kies att uppgradera, så mejlade jag Samsungs support. Fick just svar från dem:

"Det finns ingen uppdatering ute för denna telefon, telefonen är tänkt
    skall uppdateras till Android 2.2 i mitten av Oktober. Det låter som att
    det är någonting konstigtmed Kies, eller någon fil som ligger ute på
    våran server som inte skall göra det.

Vi kommer att föra detta vidare till berörd avdelning såatt de kan undersöka saken,
    men tills vidare rekomenderar vi att du inte uppdaterar telefonen först än ett officiellt
    meddelande dyker upp på våran hemsida."

Så uppgraderingen i förra veckan var inte officiellt officiell, bara lite lagom inofficiellt officiell.

6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max

...hahahaha!!

7. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

+1:P

8. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, men å andra sidan så har jag väntat på ett spel som har skjutits upp, flyttats fram och försenats sedan 1998 och som fortfarande inte släppts med precis den motiveringen som du anger. (Grunden till mitt alias...)

Det enda som egentligen talar för din motivering är väl tyvärr Samsungs fullständiga oförmåga att släppa uppdateringar och fixar för de buggar som trots allt ändå lär slinka igenom kontrollen.

9. Stojfan

Stojfan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vi får väl se när den väl kommer vilka buggar som finns, om det finns några.
    Och med de menar jag större buggar. Små buggar som t.ex att inte G, H, O, P och X finns med i den lilla listan till höger i telefonboken gör inte mig så mycket. Sålänge bokstäverna finns i själva telefonboken så spelar det ju som ingen roll :P

Sure, allt bör vara perfekt. Men om det skulle finnas någon sån liten bugg så är inte de direkt någon big deal

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    *facepalm*... Säg vad man vill om Samsung, men den ena handen har absolut ingen som helst aning om vad den andra handen gör i det företaget... Inte undra på att det tar evigheter innan saker händer där. :)

11. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, dom verkar lite handlingsförlamade på att handla åt likartade håll! Dom kanske inte handskas med så bra handlingsplaner? ;)

Ush, sorry.. Lite dålig måndagshumor! ;P

12. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Jag läste lite i ericsson-forumet och det är nästan på ordet samma diskussion där med företagsnamnen bytta och "x10" i stället för "SGS"

*SE suger
    *uppdatering för sen
    *iphone är bättre
    *iphone har ingen chans
    etc...

hehe

13. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Från Göteborg, Eller?? ;-))

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

14. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kunde ju önska att någon från samsungs svenska support kunde ta sig tid att öppna en tråd exempelvis här och svara på frågor om nya 2.2, eftersom de tydligen har telefoner med mer eller mindre officiell FroYo.
    Okej om de inte kan säga när var eller hur uppdateringen släpps men det är ju kusligt hur tyst det är från samsung med allmän information.

Fråga: Hur fungerar GPS? Hoppar och far den eller har den lugnat sig lite?
    Svar: Den kan fortfarande hoppa lite till och från när vi testat men det är mycket bättre och inget som bör störa...

Finns det någon information om man lyckats fixa filsystemet så att eventuella korta stalls är helt borta? Har man fått till minneshanteringen?

Kan man ge raka svar på dessa frågor kan man nog enklare komma undan med eventuella förseningar.

15. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om de skulle ta sig tid till att öppna trådar på forum skulle de inte ha tid att göra annat. Det är rätt orealistiskt att begära något sådant.forum kommer och går.... Det är dock precis den saken twitter eller facebook är rätt bra för, och andra regioner använder det. Men inte samsung nordic vad jag vet, kanske skulle ta och göra lite lobbying för det.

Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000

16. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju naturligtvis ett bättre förslag, twitter hade ju varit perfekt. :)

Oavsett, lite goodwill från Samsungs sida och man får garanterat tillbaks det i mycket mer nöjda och förstående kunder.

17. Grydal

Grydal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samsung's support påstår idag att dem kommer att släppa 2.2 den 15/10

Bara att hålla tummarna :)

18. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Frächt, Svenska supporten?

/qsec

19. Grydal

Grydal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jajjemen

20. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Grydal.

Jeg er sikker på hvis du snakker med den svenske support igen får du et helt andet svar denne gang.