Problem: Senaste Original 3 brandade ROM?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av davieboiii, 29 jul 2011.

1. davieboiii

davieboiii Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en telefon som jag köpte på abonnemang hos 3.

Jag har försökt att låsa upp operatörslåset på den, men det har bara blivit en enda pannkaka av det. Kies uppdaterar inte min telefon automatiskt längre.

Sen så har jag inte sparat ner originalversionen innan ag började med flashning av mobilen.

Jag hade den senaste versionen 2.3.4 innan jag flashade. Som sagt 3 versionen.

Finns det någon som har en komplett kopia av ROMEN från 3 så att allt blir som original igen?

Snälla hjälp mig med detta!!!

2. EJT

EJT Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ladda hem Check Fus downloader så kan du ladda hem 3s firmware

The webversion of Check Fus 2.0

Har du verifierat att telefonen verkligen är låst, en olåst telefon går inte att låsa upp, då hittar unlock appen ingen kod. Min S2 är bunden med 12 mån Halebop abonnemang var inte låst :-)

3. davieboiii

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade ner från samsfirmware och flashade med 4 filer. Så att min nv data ändrade sig. Jag vill att den ska återställas som den var när den kom från 3 butiken.

Jag har betalat till en sida för att låsa upp den. Då funkade det inte , och det är pga att nv_data.bin har ändrat sig.

Men han fjöärrstyrde min data och använde avancerad hacking för att lösa mitt operatörslås. Så han e nästan klar med den.

Men jag vill ha tillbaka allt till original. Så därför vill jag be nån med en tre köpt telefon att ladda upp csc, modem, pit filer så att den kanske återställs till original krypteringen.

Ska kolla på sidan du skickade och hoppas att det hjälper mig något :(

Så jävla surt detta är. Visste inte att nv_data.bin ändrar sig om man flashar modem biten. HJÄLLLLPPP MIGGGG :cry:

4. davieboiii

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som kan hjälpa mig??

Jag måste flasha modem filen igen så den blir som när jag öppna den för första gngen.

Nån med tre abbonemang som kan extrahera modem delen och skicka så att jag kan flasha in de på min. TIPS till alla! FLASHA INTE MODEM!!!

5. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Finns den inte i xda tråden om brandade roms?

6. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Flasha hela romen här istället. [ROM][GUIDE]Download & Flash the latest stock ROM for I9100 using Odin or Kies! - xda-developers

Mycket enklare än att börja extrahera och packa om modemfilen.